مقایسه دو خودرو بسترن b30 و جیلی GC6

مقایسه دو خودرو بسترن B30 با جیلی Gc6 درست است که شاسی بلندها با ظاهر پرطمقراق و با ابهت خود می¬توانند یک خ

توسط HASHTADONOH در 27 تیر 1399

مقایسه دو خودرو بسترن B30 با جیلی Gc6
هشت آپلود
درست است که شاسی بلندها با ظاهر پرطمقراق و با ابهت خود می¬توانند یک خیابان را به قرق درآورند اما هیچگاه نتوانستند جایگاه خودروهای سدان را کم ارزش کنند. خودروی اغلب افراد سیاسی به ویژه رئیس جمهور در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مثل آمریکا خودروهای سدان ضد گلوله هستند که در نوع خود از پیشرفته¬ترین¬های دنیای خودروسازی محسوب می-شوند. در این مقاله قصد داریم با دو سدان چینی یعنی بسترنB30 و جیلی Gc6 آشنا شده و ببینیم هر کدام چه خصوصیاتی دارند، پس تا پایان با ما باشید.
معرفی دو خودرو
چینی¬ها در ساخت خودروهای سدان نیز دستی بر آتش داشته تا اینکه سال 2014 مدلی جدید از این خودروها با نام جیلی را طراحی و به بازار جهانی خودرو معرفی کردند. دو سال بعد نیز به فکر ساخت نوعی دیگر با عنوان بسترن b30 افتاده و آن را در نمایشگاه¬های سالانه خود به نمایش و عرضه گذاشتند. این دو خودروی چینی که در ایران نیز بازار خوبی بازار خوبی دارندگزینه ای پر فروش به شمار می¬آیند.
مقایسه طراحی دو خودرو
هشت آپلود
هشت آپلود
حضور یکی از این خودروها در یک خیابان کافیست تا مجذوب چهره مدرن آن¬ها شوید؛ اما بسترنb30 گوی سبقت را از جیلیGc6 ربوده. ظاهر اسپرت با چراغ¬های کشیده و پیوسته به جلو پنجره، که لوگوی شرکت را در میان گرفته¬اند در مقایسه با ظاهر خشک جیلی چشم نواز است. اما اگر به داخل کابین این دو بروید چه خواهید دید؟ کابین بسترن با خطوط داشبورد و فرم خاص غربیلک فرمان ظاهری زیبا دارد؛ اما طراحان جیلی کابین آن را با ترکیب دو رنگ که شامل تمام داشبورد و درها شده و غربیلک فرمانی زیبا با خطوط براق دور آن، طراحی کرده¬اند و از این نظر به بسترن رو دست زده است.

مقایسه فنی دو خودرو
از لحاظ فنی، بسترن b30 دارای موتوری با یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با تنفس طبیعی و 1598 سی سی حجم است. موتور این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرتی برابر 107اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و همینطور 155 نیوتن بر متر گشتاور تنها در 3600 دور در دقیقه است. با استفاده از گیربکس 6 سرعته اتومات این خودرو از سرعت¬های بالای آن لذت می¬برید. در طرف دیگر با جیلی Gc6 روبه رو هستیم که موتور به کار رفته در آن از پیشرانه¬ای به قدرت 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1498 سی سی بهره مند است. این خودرو قادر است با 6200 دور موتور در دقیقه 105 اسب بخار و با 4500 دور موتور در دقیقه 145 نیوتن بر متر گشتاور را تولید کند. جیلی از یک گیربکس 4 سرعته اتومات بهره می¬برد که ساخت شرکت JATCO ژاپن است.
مقایسه تجهیزات و ایمنی دو خودرو
به کار بردن ترمزهای BA، TCS، ESP، EBD و ABS از یک طرف، ایربگ¬های سرنشین و راننده و همچنین بدنه ساخته شده از فولاد مستحکم که خودرو و سرنشینان را از ضربه¬های سخت در امان نگه می¬دارد، موجب اهدای 5 ستاره ایمنی از CNCAP به بسترن بوده¬اند. با استفاده از آپشن¬هایی مانند کروز کنترل، فرمان برقی و دوربین عقب با خیالی آسوده¬تر می¬توان رانندگی با بسترن را تجربه کرد. سیستم صوتی پیشرفته با بلندگوهای قوی که توسط صفحه لمسی نمایشگر کنترل شده و به سیستم ناوبری فارسی نیز مجهز است از دیگر ویژگی¬های بسترن شناخته می¬شوند. دیگر آپشن¬های رفاهی این خودرو نیز در تهویه دستی مطبوع، سانروف و ریموت مجهز به بازکن صندوق عقب خلاصه شده¬اند که لذت نشستن در این خودرو رو برای شما چند برابر خواهند کرد.
در مقابل با رقیب بسترن یعنی جیلی سرو کار داریم که چیزی کم از بسترنb30 ندارد. سیستم امنیتی این خودرو را می-توان در مجهز بودن به انواع ترمزهای ABS، EBD، TCS و ترمزهای دیسکی جلو به علاوه ایربگ¬های راننده و سرنشین جلو به شمار آورد. مجموع این آپشن¬ها موجب اهدای 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین به این خودرو شد. سیستم صوتی جیلی با قابلیت پخش mp3 دارای ورودی¬هایی مثل فلش بوده که توسط صفحه نمایش 7 اینچی در وسط داشبورد کنترل می¬شود. صندلی¬ها و فرمان چرم این خودرو را اوقاتی لذت بخش را در آن برای شما فراهم می¬کند. فرمان هیدرولیک، سنسور دنده عقب و چراغ مخصوص روز نیز از جمله تجهیزات به کار برده در این خودرو هستند که لذت رانندگی را برای شما چند برابر خواهند کرد.
جمع بندی
اگر ماشین¬های سدان را پسندیده و مبلغ نسبتا کم¬تری برای خرید خودرو کنار گذاشته¬اید بدون شک خودروهای چینی که در بازار کشور ما نیز به راحتی پیدا می¬شوند از گزینه¬های خوب روی میز خواهند بود. بسترنB30 و جیلی Gc6 دو سدان چینی بوده که با توجه به قیمت مناسب و هزینه¬های جانبی کم¬تر آن¬ها را از پرفروش¬ترین خودروها در ایران می¬دانند. بسترن توسط گروه بهمن و جیلی از طریق خودروسازان بم در اختیار مردم قرار می¬گیرند. کافیست یکی از آن¬ها را انتخاب کرده تا در زمانی کوتاه صاحب خودروی مورد نظر خود شوید.

منبع: آیا قیمت روز بسترن b30 مقرون به صرفه است؟

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن