توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی

با توجه به اهمیت تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی به دلیل لزوم توجه به سلامت و تامین آن در جامعه، اداره کل تجهیزات پ

توسط HASHTADONOH در 29 آذر 1399

با توجه به اهمیت تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی به دلیل لزوم توجه به سلامت و تامین آن در جامعه، اداره کل تجهیزات پزشکی، توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی را براساس قوانین و مقررات مربوطه تعیین نموده است. درواقع خوشبختانه به منظور ایجاد وحدت رویه در نظام سلامت جامعه، امروزه اداره گل تجهیزات پزشکی بر آن شده است تا با شناسایی توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی و اطلاع رسانی های صحیح، متقاضیان دارای صلاحیت را شناسایی و به عموم مردم معرفی نماید.


بنابراین در این نوشتار از سدان مد تصمیم داریم تا اطلاعاتی را در زمینه ی شناسایی توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی به شما عزیزان ارائه نماییم.


چگونه توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی را بشناسیم؟


همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم، اداره کل تجهیزات پزشکی با راه اندازی سامانه ی آی مد به آدرس اینترنتی http://imed.ir/ امروزه برای نظم بخشیدن به توزیع و عرضه و البته تنظیم و کنترل قیمت ها، استعلام گیری توزیع کنندگان مجاز را در این سامانه برای عموم مردم فراهم نموده است.


شما با مراجعه به پورتال اداره کل تجهیزات پزشکی می توانید با استعلام از قسمت های مربوطه، توزیع کنندگان مجاز تجهیزات و لوازم پزشکی را شناسایی نموده و با خرید از ایشان، خریدی امن و راحت را تجربه نمایید.


در حقیقت افراد و ارگان های مختلف برای خرید تجهیزات پزشکی با قیمت های مصوب وزارت بهداشت می توانند ابتدا توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی را شناسایی نموده تا خیال ایشان بابت قیمت های مصوب آسوده گردد. چرا که توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی تحت نظارت و بررسی این اداره فعالیت می کنند و بنابراین قیمت های این شرکت های توزیع کننده غالبا براساس استاندارد ها و قوانین موجود تعیین می گردد.


بدیهی است که خرید از توزیع کنندگان غیر مجاز تجهیزات پزشکی عواقبی را برای شما به همراه خواهد داشت و اعلام شکایت از آن ها میسر نخواهد بود. همچنین کالا ها و تجهیزات پزشکی ارائه شده توسط توزیع کنندگان غیر مجاز علاوه بر قیمت های بالا، از کیفیت مطلوب نیز برخوردار نمی باشند. درواقع این شرکت ها اصالت کالا های خریداری شده توسط شما را ضمانت نکرده و تضمینی نیز بابت اصل بودن کالای دریافتی توسط شما وجود ندارد.


بنابراین از آن جایی که تجهیزات پزشکی با سلامت مردم سر و کار دارند، خرید این تجهیزات بایستی از توزیع کنندگان مجاز انجام گیرد تا عواقب بعدی را در پی نداشته باشد و البته قیمت مصوبی نیز برای خریدار داشته باشد.


نحوه استعلام توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی


برای استعلام توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی می بایست مراحل زیر را دنبال نمایید:



  • ابتدا با ورود به سایت imed به آدرس http://imed.ir/ صفحه اداره کل تجهیزات پزشکی را باز کنید.

  • نشانگر موس را بر روی سربرگ استعلام قرار دهید تا زیر مجموعه های این قسمت برای شما باز شود.

  • گزینه ی شرکت های توزیع کننده مجاز را انتخاب نمایید.

  • در صفحه باز شده تحت عنوان فهرست توزيع کنندگان مورد تاييد، بایستی نوع متقاضی (شرکت های توزیع کننده و اصناف)، نام شرکت تولید کننده یا وارد کننده و نیز نام توزیع کننده را در قسمت های مربوطه وارد نمایید.

  • در انتها بر روی گزینه ی جستجو کلیک کنید.


در صورتی که شرکت توزیع کننده ی مربوطه مجاز باشد و در سامانه ی آی مد به ثبت رسیده باشد، در انتهای همیتن صفحه به صورت جدولی نشان داده شده و در جدول مربوطه می توانید اطلاعاتی همچون نام مدیر شرکت، استان و شهر محل فعالیت، سطح فعالیت و آدرس آن را مشاهده نمایید. همچنین در ستون اخر همین جدول گزینه مشاهده کالا ها وجود دارد که با کلیک بر روی آن، در صفحه ی جدیدی می توانید تمامی کالا های ارائه شده توسط این شرکت، کمپانی سازنده، کد UMDNS و تاریخ اعتبار نمایندگی آن را مشاهده کنید.


نحوه استعلام عرضه کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی


همچنین توجه کنید که در پورتال اداره کل تجهیزات پزشکی علاوه بر استعلام توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی، افراد و ارگان های مختلف می توانند عرضه کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی را نیز استعلام نموده و سپس در صورت وجود و ثبت شرکت های عرضه کننده در این سامانه، اقدام به خرید از آن ها نمایند.


علاوه بر این، از آن جایی که خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی معمولا به صورت عمده می باشد و هزینه های بالایی را شامل می شود، بنابراین بایستی در انتخاب یک عرضه کننده تجهیزات پزشکی معتبر دقت نمایید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کرده و هم از ضمانت اصالت کالا مطمئن باشید. درواقع خرید محصولات بی کیفیت و نامعتبر از مراکز غیر مجاز سبب می شود تا خرابی تجهیزات خریداری شده، هزینه های بسیار بیشتری را به شما تحمیل نموده و همچنین خدای ناکرده خطرات جبران ناپذیری را برای بیماران و مراکز درمانی به همراه داشته باشد.


بنابراین در خصوص چگونگی استعلام عرضه کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی بایستی بگوییم که ابتدا با مراجعه به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی، بر روی گزینه ی عرضه کنندگان مجاز- محدود به کالای لیست پایه کلیک کرده و در صفحه ی باز شده تحت عنوان فهرست عرضه کنندگان مورد تاييد، پس از وارد کردن نام شرکت تولیدکننده یا وارد کننده و نیز نام عرضه کننده، گزینه ی جستجو را انتخاب کنید. همانند توزیع کنندگان مجاز تجهیزات و لوازم پزشکی، پس از جستجو در این قسمت نیز اطلاعات مربوطه در پایین صفحه نمایش داده شده و می توانید از آن برای خرید تجهیزات پزشکی خود استفاده نمایید. فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی /p>

سایر اطلاعات مربوط به توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی


علاوه بر امکان استعلام توزیع کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی شما در سامانه ی آی مد می توانید دیگر اطلاعات مربوط به توزیع کنندگان را مشاهده نموده و از آن ها اطلاع پیدا کنید.


از جمله اطلاعات دیگری که می توانید در خصوص توزیع کنندگان مجاز تجهیزات و لوازم پزشکی در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بیابید، عبارتند از:



  • مقررات و دستورالعمل های مرتبط با توزيع کنندگان

  • الزامات، فرایندها و روال های مرتبط با توزيع کنندگان

  • گزارشات، آمار و استعلام های مرتبط با توزيع کنندگان

  • فرم و چک لیست مرتبط با توزيع کنندگان

  • اخبار مرتبط با توزيع کنندگان


سدان مد توزیع کننده مجاز تجهیزات پزشکی


سدان مد با سابقه ی 15 سال تجربه در زمینه تجهیزات پزشکی، امروزه تلاش می کند تا فعالیت های خود را به طور گسترده در تمام ابعاد و جوانب حوزه ی تجهیزات پزشکی به صورت اینترنتی در اختیار عموم افراد و سازمان ها قرار دهد. در حقیقت امروزه عموم مردم در هر جا و هر مکانی حتی دور ترین نقاط کشور می توانند به راحتی با مراجعه به سایت تجهیزات پزشکی سدان مد، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی مورد نیاز خود را خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرند.


درواقع یکپارچه سازی سیستم توزیع تجهیزات پزشکی امروزه سبب شده تا دور ترین نقاط کشور ها نیز امکان خرید تجهیزات پزشکی به روز و پیشرفته را داشته باشند و بدین وسیله سطح سلامت در جامعه ارتقاء یابد.

آخرین مطالب