تولید دوربین مدار بسته

  تولید دوربین مدار بسته در چند سال اخیر با تولید دوربین مداربسته توسط شرکت‌ها، امنیت مکان‌

توسط HASHTADONOH در 8 اردیبهشت 1401

 

تولید دوربین مدار بسته

تولید دوربین مداربسته

در چند سال اخیر با تولید دوربین مداربسته توسط شرکت‌ها، امنیت مکان‌هایی از جمله: فروشگاه‌ها، بانک‌ها و خانه‌ها افزایش یافته است. دوربین‌های مداربسته نوعی شبکه هستند که قابلیت ضبط فیلم و عکس را دارند، و بهترین وسیله برای امنیت شما در مقابل هر اتفاقی هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با تولید دوربین مداربسته و همچنین هدف از نصب دوربین مداربسته آشنا کنیم.

اجزای اصلی دوربین مداربسته

برای تولید دوربین مداربسته از قطعاتی استفاده می‌شود که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1.      بدنه

بدنه دوربین مداربسته از اجزای اصلی آن می‌باشد و ظاهر دوربین را نشان می‌دهد و همچنین می‌تواند به شکل گنبدی یا گلوله شکل و... باشد. بدنه دوربین‌ها از جنس فلزی و پلاستیکی می‌باشد دوربین‌هایی که از جنس فلزی هستند، مناسب فضای بیرون می‌باشند، زیرا در مقابل باران و باد مقاوم هستند. دوربین‌هایی که جنس بدنه آن‌ها پلاستیکی است در برابر مشکلات زنگ‌زدگی با دوام هستند.

2.      برد:

داخل دوربین یک برد قرار دارد که شامل CPU دوربین می‌شود. وظیفه برد دوربین مداربسته، پردازش تصاویر است.

3.      عدسی

یکی دیگر از اجزای اصلی دوربین مداربسته عدسی می‌باشد دوربین‌های مداربسته، دارای لنزهای گوناگونی هستند. یکی از انواع لنز‌ها ۳.۶ میلی متری است که ۷۷ درجه زاویه دید دارد. اکثر لنز‌ها دارای اتصالات فلزی می‌باشند.

4.      کابل

کابل دارای دو نوع است که این دو نوع از نظر ساختار مانند یکدیگر هستند و از چهار جفت سیم مسی برخوردار می‌باشند. تفاوت این دو نوع کابل در این است که سرعت انتقال بیشتری در مسافت‌های کوتاه‌ را دارد.

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه یا lP تقسیم‌ می‌شوند. در زیر به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

·         دوربین مداربسته آنالوگ:

از قدیمی‌ترین نسخه‌های دوربین مدار بسته، دوربین آنالوگ می‌باشد که برای دریافت و ارسال اطلاعات از امواج آنالوگ استفاده می‌کند. رزولوشن در این نوع دوربین مدار بسته، با تی وی ال مشخص می‌شود و هر چقدر رزولوشن دوربین بیشتر باشد عدد TVL آن زیادتر است. این دوربین با توجه به قیمت ارزانی که دارد همچنان نزد عموم محبوب است.

·         دوربین مداربسته تحت شبکه

با توجه به این‌که این نوع دوربین از جدیدترین نسل‌های دوربین مداربسته می‌باشد، اطلاعات خود را از طریق امواج دیجیتال انتقال می‌دهد. دوربین مداربسته lP بعد از دریافت اطلاعات تصویری آن‌ها را به اطلاعات دیجیتالی تبدیل می‌کند. یکی از مزیت‌های این دوربین مداربسته نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ، این است که کیفیت تصویری در آن محدود نمی‌باشد.

هدف از نصب دوربین مداربسته

هدف از نصب دوربین مداربسته

در زیر به چند نمونه از اهداف نصب دوربین مداربسته، اشاره خواهیم کرد:

1 حسابرسی مالی و نظارت بر معاملات توسط دوربین مداربسته: یکی از اهداف نصب دوربین مداربسته حسابرسی مال و نظارت بر معاملات است، زیرا باعث جلوگیری از سرقت بین فروشنده و خریدار می‌شود. به عنوان مثال: نصب دوربین برای کنترل صندوق فروشگاه و نصب دوربین برای نظارت روی تراکنش‌های  POSضروری است. با نصب دوربین، تصاویر کسانی که با کارت به سرقت رفته معامله می‌کنند، ضبط می‌شود و به شناسایی آن‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

برای حسابرسی‌های مالی از دوربین‌هایی که دارای لنز، زوم و رزولوشن بالایی هستند استفاده می‌شود، زیرا تصاویر پول‌های نفدی که رد و بدل شده به طور واضح نمایش داده می‌شود.

2.      نظارت بر عملکرد کارکنان توسط دوربین مداربسته: کارفرما توسط دوربین‌های نظارتی می‌تواند عملکرد کارکنان را تحت نظر بگیرد و از کیفیت اجرای وظایف آن‌ها اطمینان حاصل فرماید. به همین دلیل کارفرما اقدام به نصب دوربین با حفظ حریم خصوصی، در مکان‌های کاری می‌کند. کارفرما می‌تواند تصاویر را توسط اینترنت کنترل و بر فعالیت کارکنان نظارت داشته باشد.

3.      جلوگیری از سرقت و جنایت با نصب دوربین مدار بسته: از دیر اهداف نصب دوربین مداربسته، جلوگیری از ارتکاب جرم و سرقت می‌باشد. بر اساس آمار، اکثر سارقین بعد از دیدن دوربین‌های مداربسته از سرقت منصرف می‌شوند.

4.      نصب دوربین مدار بسته به هدف تربیت و آموزش: در بسیاری از مراکز آموزشی و تربیتی علی‌الخصوص مراکز تربیت کودکان، دوربین‌های مداربسته نصب می‌شود تا بر رشد و فعالیت کودک نظارت داشته باشد. هدف از این کار مشاهده کردن حرکات کودکان و پیشرفت روزانه آن‌ها است. سیستم‌های امنیتی در بعضی از موارد برای سنجیدن سطح کیفیت آموزشی مربی‌ها توسط مسئولان راه‌اندازی می‌شود.

5.      افزایش توانایی‌های نظارتی برای ماموران امنیتی: دوربین مداربسته به افسران پلیس این امکان را می‌دهد که بتوانند روی محیط کنترل و دقت کافی را داشته باشند. معمولاً از دوربین‌های ptz استفاده می‌شود، زیرا قابلیت چرخش و زوم روی محل مورد نظر را دارند.

سخن پایانی

سخن پایانی

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های دوربین مداربسته افزایش امنیت است. ار نگران محل زندگی خود یا محل کسب و کار خود هستید از نصب دوربین مداربسته غافل نشوید. دوربین‌های مداربسته دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به محیطی که مد نظر دارید می‌توانید دوربین مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داشتیم شما را با قطعات به کار رفته در دوربین مداربسته و همچنین هدف از نصب آن آشنا کنیم.

 منبع: پرند سیستم

 

آخرین مطالب