خمیر دندان راه راه چگونه تولید می شود؟

خمیردندان راه راه توسط لئونارد مارافینو در سال 1955 اختراع شد. اختراع (ثبت اختراع ایالات متحده 2،789،731 ، صاد

توسط HASHTADONOH در 9 مهر 1400

خمیردندان راه راه توسط لئونارد مارافینو در سال 1955 اختراع شد. اختراع (ثبت اختراع ایالات متحده 2،789،731 ، صادره 1957) متعاقباً به Unilever فروخته شد ، که این تازگی را با نام تجاری Stripe در اوایل دهه 1960 به بازار عرضه کرد. پس از آن ، نام تجاری Signal در اروپا در سال 1965 معرفی شد (ثبت اختراع انگلستان 813،514). اگرچه Stripe در ابتدا بسیار موفق بود ، اما دیگر هرگز به سهم 8 درصدی از بازار دست نیافت که در سال دوم خود قرار داشت.

 

 

ناحیه قرمز نشان دهنده موادی است که برای راه راه استفاده می شود و بقیه مواد اصلی خمیر دندان است. این دو ماده در محفظه جداگانه قرار ندارند. آنها به اندازه کافی چسبناک هستند و مخلوط نمی شوند. اعمال فشار به لوله باعث خروج مواد اصلی از طریق لوله می شود. به طور همزمان ، مقداری از فشار به مواد نوار منتقل می شود ، که از طریق سوراخ های لوله روی مواد اصلی فشار می یابد.

طراحی Marraffino ، که همچنان برای راه راه های تک رنگ استفاده می شود ، ساده است. ماده اصلی ، معمولاً سفید ، در انتهای تنگ لوله خمیر دندان قرار دارد و قسمت عمده آن را تشکیل می دهد. یک لوله نازک که مواد حامل از طریق آن جریان می یابد ، از نازل به سمت آن فرود می آید. مواد نواری (این رنگ در نوار قرمز رنگ بود) فاصله بین مواد حامل و قسمت بالای لوله را پر می کند. این دو ماده در محفظه جداگانه قرار ندارند ، اما به اندازه ای چسبناک هستند که مخلوط نمی شوند. هنگامی که به لوله خمیر دندان فشار وارد می شود ، مواد اصلی لوله نازک را به سمت نازل فشار می دهند. به طور همزمان ، فشار وارد شده به مواد اصلی باعث می شود که فشار به مواد نوار منتقل شود ، که در نتیجه از طریق سوراخ های کوچک (در کنار لوله) بر روی ماده حامل اصلی هنگام عبور از آن سوراخ ها خارج می شود.

 

در سال 1990 ، Colgate-Palmolive حق اختراع (USPTO 4،969،767) را برای دو نوار رنگ متفاوت دریافت کرد. در این طرح ، لوله داخلی دارای محافظ پلاستیکی مخروطی شکل در اطراف خود است و تقریباً تا نیمی از طول آن. بهترین مارک خمیر دندان برای کامپوزیت و بین محافظ و انتهای نازل لوله ، فضایی برای مواد یک رنگ وجود دارد که از سوراخ های لوله خارج می شود. در طرف دیگر محافظ ، فضایی برای مواد نوار دوم وجود دارد که دارای سوراخ های خاص خود است.

 

خمیردندان راه راه را نباید با خمیر دندان لایه لایه اشتباه گرفت. خمیر دندان لایه ای نیاز به یک طرح چند محفظه (به عنوان مثال USPTO 5،020،694) دارد ، که در آن دو یا سه لایه از نازل خارج می شوند. این طرح ، مانند دستگاه های پخش پمپ (USPTO 4،461،403) ، پیچیده تر (و در نتیجه ، هزینه تولید آن بیشتر است) نسبت به طرح مارافینو یا طراحی کلگیت.

 

تصویر نمادین یک تکه موج از خمیر دندان که روی مسواک نشسته است "نوردل" نامیده می شود.

 

خمیردندان چیست؟ : راهنمای خمیر دندان

خمیر دندان نوعی ماده ژل یا خمیر است که برای تمیز کردن دندان ها روی مسواک استفاده می شود. این ماده عمدتا سفید ، ذرات غذا و پلاک را از دندان شما خارج می کند و از بوی بد دهان (هالیتوز) نیز جلوگیری می کند.

 

خمیر دندان شامل طیف وسیعی از مواد ، به عنوان مثال فلوراید است که به محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می کند.

 

خمیر دندان بخش مهمی از روال روزانه مراقبت از دندان است و دندانپزشکان توصیه می کنند که افراد دو بار در روز از آن استفاده کنند. در حالت ایده آل ، شما بعد از هر وعده غذایی مسواک می زنید اما اگر این کار را نکنید ، دو بار در روز این کار را انجام می دهید.

 

اگر از این راهنما دیدن کرده اید تا بدانید بهترین خمیردندان برای خرید کدام است ، شروع کار با بررسی اینکه از چه خمیردندان ساخته شده است مفید خواهد بود.

 

چه چیزی در خمیردندان شما وجود دارد؟

متوجه خواهید شد که تعداد زیادی خمیردندان حاوی مواد مشابه هستند ، اما برخی تأکید بیشتری بر یک ماده خاص دارند. یک مثال طعم دهنده خاصی مانند نعناع است.

 

خمیر دندان از چندین ماده تشکیل شده است که عبارتند از:

 

یک "چسب" (مواد را در کنار هم نگه می دارد) مانند سدیم آلژینات.

گچ یا جوش شیرین

ترکیبی بر پایه فوم که به حذف بقایای غذا از روی دندان کمک می کند ، به عنوان مثال سدیم لوریل سولفات

ماده ای به نام "مرطوب کننده" که مرطوب بودن خمیر دندان را تضمین می کند.

طعم دهنده ای مانند نعناع

فلوراید

اب

عامل ضد باکتری (جلوگیری از بیماری لثه)

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن