دلایل رایج ریپ زدن ماشین در هنگام روشن کردن

دلایل رایج ریپ زدن ماشین در هنگام روشن کردن اما دلایل دیگری هم وجود دارند که بیشتر زمانی که تازه ماشین را است

توسط HASHTADONOH در 17 خرداد 1400

دلایل رایج ریپ زدن ماشین در هنگام روشن کردن

اما دلایل دیگری هم وجود دارند که بیشتر زمانی که تازه ماشین را استارت زده‌اید و روشن کرده‌اید باعث ریپ زدن ماشین می‌شوند. در زیر به چند مورد از این دلایل اشاره می‌کنیم:

 

۱. وجود رطوبت در درپوش دلکو

وقتی فقط در آب‌وهوای بارانی ماشین را روشن می‌کنید و ماشین ریپ می‌زند، احتمالا در درپوش دلکوی آن رطوبت وجود دارد. این رطوبت در عملکرد سیستم احتراق اختلال ایجاد می‌کند.

صبر کنید تا درپوش دلکو خشک شود یا اینکه با پارچه آن را خشک کنید. برای جلوگیری از این مشکل، حتی‌الامکان سعی کنید وقتی باران می‌بارد ماشین را جایی سرپوشیده پارک کنید.

۲. آسیب‌دیدگی تسمه تایم

کاپوت را بالا بزنید و تسمه تایم را بررسی کنید. تسمه تایم قطعه‌ای بسیار مهم در ماشین است، اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، ماشین روشن نمی‌شود یا ریپ می‌زند. اگر آسیب دیده باشد باید تعویضش کنید.

۳. کویل معیوب

اگر کویل ماشین مشکل داشته باشد یا جریان کافی را برای وایر شمع تأمین نکند، باعث می‌شود ماشین در هنگام استارت زدن ریپ بزند.






۴. فیلترهای سوخت کهنه

اگر مرتبا فیلترهای سوخت را عوض نکنید، دیگر کارآیی همیشگی را نخواهند داشت. فیلترها اجازه نمی‌دهند ذرات گردوغبار و زنگ‌زدگی به سیستم سوخت وارد شود. بنابراین اگر نتوانند کار خود را به‌درستی انجام دهند، باعث خرابی پمپ سوخت و انژکتورهای سوخت می‌شوند که ریپ زدن ماشین را بعد از استارت در پی خواهد داشت.

حتما بخوانید: علائم خرابی سنسور دریچه گاز و دلایل آن

در این نوشته سعی کردیم شما را با عمده دلایل ریپ زدن خودرو آشنا کنیم که با شناخت آنها، بتوانید سریعا مشکل را برطرف کنید. اما توجه داشته باشید در مواجه با مشکلاتی چون روشن شدن چراغ چک و یا این مشکل، چنانچه نتوانستید آن را برطرف کنید، باید به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مراجعه کرده تا از بروز هزینه‌های سنگین جلوگیری کنید.

 

چنانچه برای خودرو خود به فیلتر و یا لوازم جانبی نیاز داشتید کافی است با مشاوران و کارشناسان ما در تاپیک کالا در تماس باشید و اینجا را کلیک نمایید.



آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن