راه اندازی رستوران با سه شرط ساده

صنعت رستوران داری یکی از مشاغل پر سود در دنیای امروز است. البته به شرط اینکه به ذائقه مشتریان خود آشنایی کافی

توسط HASHTADONOH در 4 مهر 1399

صنعت رستوران داری یکی از مشاغل پر سود در دنیای امروز است. البته به شرط اینکه به ذائقه مشتریان خود آشنایی کافی داشته باشید. از سوی دیگر برای راه اندازی رستوران باید تمامی شرایط و توصیه های بازاریابی را هم بدانید. رستوران داری به سرمایه زیادی نیاز دارد. وقتی در این کار بی پروا هزینه می کنید، باید مراقب باشید تا هر آن سرمایه گذاری شما با شکست روبرو نشود.


چند نکته مهم می تواند در راه اندازی رستوران به شما کمک کند.


جمعیت و بازار هدف را در نظر بگیرید


برای سرمایه گذاری در صنعت رستوران داری باید میزان جمعیت یک شهر یا منطقه را در نظر بگیرید. هزینه زیاد برای مکان های کم تردد نوعی ولخرجی است. اگر بخواهید برای چنین مکان هایی بیش از حد هزینه کنید، سود زیادی عایدتان نمی شود. با گفتن اینکه در آینده با صرف هزینه مشتریان و تردد جمعیت در این منطقه افزایش می یابد، خود را وارد مسیر ریسک نکنید.


برای خریدها برنامه ریزی داشته باشید


همین چند وقت پیش بود که یکی از دوستان قدیمی برای راه اندازی یک رستوران اقدام کرده بود. از آنجایی که هیچ برنامه ای برای خریدهایش نداشت، پول زیادی را در قسمت خرید مواد غذایی صرف کرده بود. او از ترس اینکه با افزایش قیمت دلار قادر به خرید نیست، اقدام به این کار کرده بود.


در واقع هدف او این بود که در زمان ارزان بودن مواد غذایی برای خرید اقدام کند. بخاطر همین تمامی انبارهایش را از موادغذایی و نوشیدنی پر کرد. به طوری که تا حدود 3 سال در انبار باقی ماندند. اگرچه فکر می کرد در این کار تبحر زیادی به کار برده است، اما در نهایت قبل از دو سال تاریخ مصرف بسیاری از موادغذایی تمام شد. همین موضوع باعث ورشکستگی او شده بود. بنابراین برای راه اندازی رستوران باید تمامی اصول خرید و هزینه کردن را یاد بگیرید.


قبل راه اندازی رستوران برندسازی کنید


یکی از اصول مهم برای تبدیل شدن به یک مدیر قوی رستوران، برندسازی قبل از شروع به کار است. بسیاری از رستوران ها قبل از اینکه مشتریان زیادی را جذب کنند، تعطیل می شوند. در واقع تبدیل شدن به برند مشهور به زمان نیاز دارد. از سوی باید در طی این فاصله زمانی هزینه زیادی را صرف کنید. پس قاعدتا باید کمی صبور باشید. مشکل بسیاری از سرمایه گذارها در زمان راه اندازی رستوران نداشتن صبر است. رستوران ساز /p>

اگر شما هم فرد صبوری نیستید، توصیه ما اینست که قبل از شروع رسمی کار خود برندسازی را آغاز کنید.



از چه طریقی برای رستوران برندسازی کنیم؟


قبل از راه اندازی رستوران حتما به سراغ برنامه نویس ها و بازاریاب های آنلاین بروید. به طور کلی شما می توانید با استفاده از روش های زیر مدتها قبل از راه اندازی رستوران توجه بسیاری را به سمت برند خود جلب کنید:



  • طراحی اپلیکیشن ساده و کاربردی برای ارتباط با مشتریان

  • راه اندازی وب سایت برای ارائه خدمات به مشتریان

  • شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی و بخصوص تلگرام و اینستاگرام

  • چاپ بنر و بروشور


 


 




آخرین مطالب