قیم میوه خشک به صورت لحظه ای

میوه دارای ارزش غذایی تازه یا خشک است. هر قیمت میوه خشک آنلاین دو میوه حاوی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر قیمت م

توسط HASHTADONOH در 10 شهریور 1400

میوه دارای ارزش غذایی تازه یا خشک است. هر قیمت میوه خشک آنلاین دو میوه حاوی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر قیمت میوه خشک هستند. با این حال ، میوه های خشک حاوی مواد مغذی و همچنین کالری است. در واقع ، فرآیند خشک شدن می تواند باعث از بین رفتن یا کاهش برخی مواد مغذی از جمله ویتامین C در مقایسه با میوه های تازه شود.

قیمت میوه خشک


میوه خشک میوه ای است که به طور طبیعی بیشتر آب خود را با خشک شدن در زیر نور آفتاب یا استفاده از خشک کن های قیمت میوه خشک مخصوص از دست می دهد. خشک کردن یا از دست دادن آب بدن یک روش معمول برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی است. میوه های خشک سنتی

مانند خرما ، کشمش ، انجیر ، زردآلو و سیب از دیرباز در کشورهایی مانند ایران ، مصر ، عراق و ترکیه مصرف می شده است ، اما امروزه تقریباً همه میوه ها خشک ، ذخیره و به فروش می رسند.
نوع میوه از نظر آب ، میزان کالری و میزان ویتامین ها و مواد معدنی متفاوت است ، اما به طور متوسط ​​نصف فنجان میوه خشک معادل یک فنجان میوه تازه است.
برخی معتقدند میوه های خشک باعث افزایش وزن می شوند ، در حالی که برخی دیگر این ادعا را رد می کنند. اما حقیقت این است که غذاها حاوی کالری هستند و خوردن رژیم غذایی پر کالری ، حتی از رژیم غذایی سالم ، می تواند منجر به افزایش وزن شود. اما دو نوع کالری وجود دارد ، سالم و ناسالم ، و میوه ها منبع سالم کالری هستند. به خاطر داشته باشید که قیمت میوه خشک خشک شدن باعث خشک شدن آب میوه و کاهش حجم آن می شود. این بدان معناست که اگر ما معمولاً یک سیب تازه در روز بخوریم ، می توانیم حدود دو مقدار مساوی سیب خشک مصرف کنیم که دارای کالری بالایی است.
نگرانی دیگر در مورد میوه های خشک این است که اغلب شکر به میوه های صنعتی اضافه می شود.
میوه های خشک حاوی فیبر بیشتری نسبت به میوه های تازه و آنتی اکسیدان هایی به نام فنول هستند. فیبر با بیماری های قلبی ، چاقی و برخی سرطان ها مبارزه می کند.
 فنل همچنین به مبارزه با بیماری های قلبی ، دیابت ، انواع سرطان ها و بیماری های دژنراتیو مغزی کمک می کند.


میوه های خشک چه خواصی دارند؟


میوه های خشک دارای انرژی و ارزش غذایی بالایی هستند. میوه های خشک سرشار از پلی فنول ها ، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. بدن شما برای مقابله با استرس اکسیداتیو و جبران عوارض جانبی آن به این مواد مغذی نیاز دارد. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند قیمت میوه خشک به جلوگیری از التهاب و تقویت مغز و تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.
در این مقاله به خواص میوه های خشک شده و اثرات آن بر سلامتی می پردازیم.
بهبود هضم غذا

کسانی که از عوارض جانبی مصرف قرص آهن رنج می برند مفید باشد.
ب- چه مواد مغذی در فرآیند خشک شدن نقش دارند. بیا دیگه؟
بسیاری از انواع مواد مغذی در طول رژیم غذایی و رژیم غذایی از بین می روند. بر اساس تحقیقات انجام شده ، میوه های تازه نسبت به میوه های خشک دارای مواد معدنی بیشتری هستند. به عنوان مثال ، یک فنجان سیب تازه حاوی 8 میلی گرم کلسیم ، 14 میلی گرم فسفر و 6 میلی گرم منیزیم است ، در حالی که سیب های خشک حاوی همان مقدار 3 میلی گرم منیزیم ، 8 میلی گرم فسفر و 3 میلی گرم کلسیم است. این بدان معناست که میوه های تازه بیشتر  قیمت میوه خشک از میوه های خشک حاوی مواد معدنی هستند.


میوه های خشک برای درمان یبوست مفید هستند. مطالعات نشان داده است که برش ها در بهبود فرکانس و قوام صندلی ها مثر است. میوه های خشک ، به ویژه میوه های پخته ، سرشار از فیبر محلول و نامحلول هستند که سلامت دستگاه گوارش را تقویت کرده و مدفوع شما را منظم نگه می دارد. فیبر هیدروژن به عنوان پیش ساز عمل می کند و باکتری های خوب روده را تغذیه می کند. علاوه بر سوربیتول ، الکل پخته شده بر برخی افراد اثر ملین دارد.
تقویت سیستم ایمنی بدن
در صورت نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن خود ، توت خشک ، به ویژه گوجی بری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این میوه های فوق العاده حاوی ویتامین A ، ویتامین C و آهن هستند. علاوه بر این ، کالری و کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه های خشک دارد. پنج قاشق غذاخوری قیمت میوه خشک گوجی بری حدود 98 کالری ، 22 گرم کربوهیدرات ، 3.6 گرم فیبر ، 13 گرم شکر ، 4 گرم پروتئین و 11 درصد از آهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.
ویتامین C موجود در میوه های خشک دارای خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده مغذی می تواند دفاع طبیعی بدن شما را تقویت کرده ، از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و از عفونت های سیستمیک جلوگیری کند. علاوه بر این ، آسیب اکسیداتیو ناشی از آلاینده های محیطی را کاهش می دهد و آنزیم های تنظیم کننده سموم سلولی را فعال می کند.
سلامت پوست
مطالعات نشان داده است که خوردن میوه های خشک به سلامت پوست کمک می کند. میوه هایی مانند انبه حاوی امگا 3 و سایر چربی ها هستند که برای سلامت پوست و سیستم ایمنی ضروری هستند. کشمش یا انگور خشک شده نیز حاوی رزوراترول است که پیری پوست را کند می کند.
افزایش انرژی
میوه های خشک مانند کپسول های انرژی هستند ، حاوی کالری ارزشمندی در قند هستند و برای رفع خستگی و بهبود روحیه بسیار مناسب هستند. خوردن میوه های خشک یک راه سالم برای به دست آوردن انرژی است ، به ویژه برای ورزشکاران ، کودکان و مادران باردار.
پیشگیری و درمان دیابت
اگرچه میوه های خشک قند بالایی دارند ، اما می توانند از دیابت جلوگیری کرده و علائم آن را بهبود بخشند. محققان خوردن میوه های خشک را با افزایش مواد مغذی ، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط دانسته اند. برخی از آنتی اکسیدان های موجود در انگور و سایر میوه های خشک شده به بهبود پاسخ انسولین و محافظت از پانکراس در برابر التهاب و استرس  قیمت میوه خشک اکسیداتیو کمک می کند.
روزهای خشک تغییرات عصبی و رفتاری مرتبط با دیابت را کاهش می دهد. دانشمندان همچنین می گویند که میوه های خشک حاوی مقدار زیادی کوئرستین و دیگر پلی فنول ها هستند که اثرات ضد التهابی ، ضد دیابتی و ضد چاقی دارند. به
آهن لطفا کمک کنید
همه ما به آهن احتیاج داریم ، مخصوصاً برای گیاه خواران یا غیر گیاهخوارانی که از گوشت قرمز آهن دریافت نمی کنند. آلو و زردآلو حاوی مقدار زیادی آهن هستند و خوردن آنها می تواند از کم خونی جلوگیری کند. پزشکان معمولاً برای افراد مبتلا به کم خونی آلو ، کشمش و زردآلو تجویز می کنند و این میوه ممکن است برای
با خشک شدن میوه ، فاقد ویتامین هایی مانند ویتامین B ، ویتامین C ، تیامین ، ویتامین A و فولات است. سیب های تازه به طور طبیعی حاوی 4 میکروگرم فولات و 5.8 میلی گرم ویتامین C هستند ، در حالی که سیب های خشک تنها 0.8 میلی گرم ویتامین C دارند که فولات را به طور کامل حذف می کند.
اکثر آنزیم ها در اثر حرارت از بین می روند ، اما اگر میوه را روی حرارت ملایم خشک کنید ، می توان آنزیم های بیشتری را حفظ کرد.

منبع: www.khoshkstore.com

میوه ها و سبزیجات توسط تیم محتوای فروشگاه آنلاین تهیه شده است
استفاده از این مقاله بدون ذکر منبع نامحدود است.

آخرین مطالب