پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

در این خودروها اهمیت دقت به سیستم سوپاپ، شیارهایی در پیستون تولید می شود که از عکس العمل سوپاپ ها اصلی همین قط

توسط HASHTADONOH در 23 دی 1400
در این خودروها اهمیت دقت به سیستم سوپاپ، شیارهایی در پیستون تولید می شود که از عکس العمل سوپاپ ها اصلی همین قطعه پرهیز می کنند. در مواردی در راستای گژنپین قطر پیستون را کاهش در نظر میگیرند تا پیستون در شرایط سرد یه خرده متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون وضعیت گرد به خود بگیرد. تشخیص پیستون اساسی و غیر حیاتی به جهت خریداران و حتی تعمیرکاران نسبتاً غیر ممکن میباشد و به همین عامل بایستی همین قطعه حیاتی را از فروشنده مطمئن خریداری نمایید تا از خسارات بعدی در امان باشید. همچنین برای مشاهده بها تفنگ ساچمه ای ، ارزش تفنگ بادی اهل ایران ، قیمت تفنگ بادی ترکیه ای ، قیمت تفنگ بادی دیانا ، ارزش تفنگ بادی دوربین دار ، ارزش کلت بادی گامو p800 ، ارزش تفنگ بادی چینی 5.5 دست دوم و جدید و بقیه برندها و مدلهای این محصول، میتوانید به رخ آنلاین جستجو نمائید و سپس بر مبنای آن، اقدام به خرید کردن کنید. به عبارتی طور که در بخش قبل توضیح داده شد، تقسیم بندی حلقه بر مبنای کارکرد و همچنین محل قرارگیری شکل می گیرد. رینگها اساسی قرار گرفتن در اطراف پیستون فضای لقی بین پیستون و سیلندر را در اختیار گرفتن و سوق‌دهی و محل قرار گرفتن پیستون را دارای حفظ فاصله مشخص شده از سیلندر تهیه میکنند. چنانچه به دیواره پیستون های نمایش دیتا شده اعتنا نمایید می بینید در دیواره کلیه آن‌ها شیارهایی ساخت شده میباشد ؛ همین شیارها محل کارگزاشتن حلقه پیستون می باشد. این رینگها که شیاردار یا این که سوراخدار طراحی میشوند، از تکثیر روغن روی دیواره سیلندر و مصرف بیش از حد و غیرضروری آن جلوگیری میکنند. پیستون عضو متحرکی هست که بهوسیله گژنپین به شاتون وصل می‌گردد و به وسیله شاتون قدرت حاصل از احتراق سوخت در محوطه سیلندر را به میل لنگ منتقل میکند. در این روش مقطع بدنه پیستون را به جای آنکه به شکل دایره بوش پیستون 405 تبریز بسازند. زیرا موشک سوخت و اکسیدکننده را مهم خود حمل میکند، و از آنجا که قانون سوم نیوتن در کلیه جا صدق میکند، پس موشک میتواند نیز در جو زمین و هم در خلاء فضا حرکت کند. گرمای ناشی از احتراق ترکیب هوا و سوخت سبب منبسط شدن و جریان یافتن آن به سمت انتهای موتور میگردد، همین جریان منبسط شونده از بین یک سری پرههای توربین عبور مینماید که از طرز یک شفت به کمپرسور متصل شدهاند. تعداد رینگهای در هر پیستون از سه تا هفت عدد متغیر هست که بسته به گونه موتور و جرم مورد حیث ترکیب هوا و سوخت در آن گزینش میشود. یک عدد از مشکلاتی که مستقیما به پیستون ربطی ندارد البته در اثر بروز آن می تواند پیستون را نیز خراب کند، بریدن تسمه تایم است. از آنجایی که ۱ کیلومتر، ۱۰۰۰ متر و ۱ ساعت ۳۶۰۰ ثانیه است. در اینجا به جهت درک خوب تر ادامه مطالب بایستی نکته ای را درباره سوپاپ خودرو توضیح دهیم ، در سیلندرهای یک خودرو ممکن است از یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی استفاده نمایند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. پیستون یک عدد از قطعاتی است که در گونه های موتور احتراقی چشم میگردد و جزء جداییناپذیر آن‌ها به شمار میرود. پیستون همینطور امداد به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. میل لنگ ماشین هم به اندازه تعداد سیلندرهای یک خودرو ، ظرفیت پذیرش شاتون را خواهد داشت ، در شکل پایین ، پیستون ، شاتون و میل لنگ یک ماشین 4 سیلندر را بازدید می کنید. پیستونها به شکل یک استوانه توخالی میباشند که یک سر آنها بسته و سر دیگرشان باز هست که از شیوه این سر و توسط شاتون به میل لنگ متصل می‌گردد اما معمولا قطر پیستون در سر گشوده آن بیشتر است. همین کاربر متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر می باشد و از زیر به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون نام دارد. به تعداد سیلندرهای یک موتور، پیستون در آن وجود دارااست و هر چه تعداد سیلندرها و در نتیجه پیستونها بیشتر باشد قدرت موتور هم قیمت پیستون فلش تبریز اکثر خواهد بود. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آنها متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به تفسیر آن پرداخته ایم ) به جهت پرهیز از برخورد سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر طبق رخ سوپاپ در پیستون ساخت کرده اند تا اگر سوپاپ در هنگام بالا بودن پیستون ، پایین بود ، مهم پیستون عکس العمل نکند. پیستونهای چدنی در مقابل فرسودگی مقاومت بیشتری داشته شی کمتری در باطن سیلندر نسبت به پیستونهای آلومینیومی نیاز دارا‌هستند (اصطلاح لقی پیستون به فاصله در میان پیستون و جداره سیلندر گفته می شود).
آخرین مطالب