عملکرد پیستون خودرو

یکی از از این تجهیزات با ماشین ، پیستون اتومبیل هست که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق

توسط HASHTADONOH در 8 بهمن 1400
یکی از از این تجهیزات با ماشین ، پیستون اتومبیل هست که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در غایت همین حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل میشود. می بایست توجه به فعالیت آورد که اگر سر سیلندر تراش می رود چون قسمتی ولو قلیل از ضخامت آن ناچیز می وشد باعث اندک شدن گوشه و کنار احتراق و بالا رفتن نسبت دانسیته موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از از آن ها گرم شدن بیش از ترازو موتور میباشد هر چندین در همین وضعیت عجله موتور هم بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . طی مراحل احتراق، میزان متعددی ذرات دوده و مواد ناشیاز احتراق ناقص پدیدار میشوند. به جهت کردن قدمت سیستم تعلیق و فنرهای اتومبیل باید در فواصل هنگامی مشخصشده در دفترچه راهنمای خودرو، به جهت باز‌نگری و سرویس دورهای به تعمیرکار مراجعه کرد. صدای قطعات از تحت خودرو، کوبش زیاد در درون اتاق، روغن روی کمکفنرها و ضربههای شدید زمان عبور از روی ناهمواریها، نشان میدهد که سیستم تعلیق عملکرد خوبی ندارد. آن‌گاه از گرم شدن پیستون و انبساط بعدها آن به شکل دایره در می آید و دارای لقی مقداری درون سیلندر حرکت میکند. تارا که حیاتی اسم K۱۳۲ شناخته میشد، از سال ۱۳۹۹ دارای جعبه دنده دستی روی خط ایجاد قرار گرفت و از طریق طرحهای پیش فروش کشور‌ایران اتومبیل به متقاضیان فروخته شد. بعد از آن، جمهوری اسلامی ایران خودرو پلتفرم PF۱ پژو سیتروئن را ارتقاء داد و پلتفرم IKP۱ را منحصربه‌فرد خودش تولید و همینطور دارای تغییراتی بر روی پژو ۳۰۱، اتومبیل تارا را طراحی و ساخت کرد. موتور تارا نسخه بهروز شده و بهینه TU۵ دیرین پژو است. به گزارش ایمنا، پژو و کشور ایران اتومبیل شرکتی را کلیدی نام ایکاپ تأسیس کردند تا در فاز اولیه پژو ۲۰۰۸، پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۱ piston 60mm berapa cc تولید شود. نسخه اول این ماشین در بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی شد اما شروع ایجاد آن به آخرها سال ۱۳۹۹ برمیگردد و در نهایت تارا در جور ۱۴۰۰ به جهت اولی توشه روانه بازار شد. البته عجله قانونی تارا در نسخه دندهای ۱۲٫۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبیاش نیز حدود ۷ لیتر برآورد میشود. خرابی و عملکرد غلط اجزای سیستم تعلیق خودرو نهتنها به بدنه و شاسی ماشین آسیب میزند، بلکه سبب ساز تحت آمدن ایمنی اتومبیل میشود. در صورتی که از مقاله سیستم تعلیق اتومبیل و اجزای آن لذت بردید و تصور میکنید که برایتان اثرگذار بوده، پیشنهاد می کنیم نوشته دیگر ما درباره سیستم جرقهزنی خودرو را هم مطالعه کنید. درصورتیکه دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت دیتاها دوچندان اکثر در گزینه پیستون به انگلیسی لطفا به تماشا از وب سایت ما.
آخرین مطالب