ده روش‌ها درباره تقویت خودرو شما می‌خواهید می دانستی زودتر

پیادهروی یا دوچرخه سواری اغلب تأثیرات مثبت خالصی بر جامعه دارند زیرا به کاهش هزینههای بهداشتی کمک میکنند و عملاً هیچ آلودگی ایجاد نمیکنند. این نشان داد که در نور روز، خودروهای مشکی ۱۲ درصد بیشتر از سفید درگیر تصادف هستند، پس از آن خودروهای خاکستری با ۱۱ درصد، خودروهای نقره ای با ۱۰ درصد و خودروهای قرمز و آبی با ۷ درصد، و هیچ رنگی نبود که بهطور قابل توجهی بیشتر یا کمتر از ماشینهای سفید خطرناک باشد. مقاله ای در سال ۲۰۰۴ میلادی در مورد رابطه بین رنگ خودرو و ایمنی بیان کرد که هیچ مطالعه قبلی از نظر علمی قطعی نبودهاست. حداقل از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی، توجه ای به طراحی وسیله نقلیه در رابطه با ایمنی عابران پیاده در تصادفات اتومبیل و عابر پیاده شدهاست. اتوبوسهای مدرسه و کامیونهای نیمه سنگین در آمریکای شمالی باید نوارهای بازتابندهای را داشته باشند که حاشیههای کناری و عقبی وسیله نقلیه را مشخص میکند و در شب بیشتر نمایان میشود. بنابراین اگزوز باید ظرفیت این حجم از مواد خروجی را داشته باشد. Footwell intrusion یکی از حالتهای شکست شناخته شده محفظه ایمنی است و میلههای ضد نفوذ یکی از اجزای محافظت در برابر ضربههای جانبی و تصادف از پهلو هستند. با این وجود، تصادفات رانندگی علت اصلی مرگ و میر ناشی از جراحات است که در مجموع ۱٫۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴، یا ۲۵٪ از کل همه عللهای تصادف تخمین زده میشود. تخمین زده میشود که برخورد وسایل نقلیه موتوری باعث مرگ حدود ۶۰ میلیون نفر در طول قرن ۲۰م شده. فناوری مانند Advanced Automatic Collision Notification میتواند بهطور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته و اطلاعات مربوط به برخورد خودرو را ارسال کند. این بدان معناست که سیستمهای نگهدارنده خودرو مانند کیسههای هوا و کمربند ایمنی، به دور از مؤثر بودن، اگر برای مهار کودکان خردسال استفاده شوند، خطرناک هستند. گونهای دیگر از این محصول با (نام اختصاری CFRPs) هزینهٔ بسیار بالایی برای تولید میطلبد اما با توجه به استحکام و وزن معقولی که نسبت به استحکامش دارد و همینطور در مبحث استحکام ویژه مورد بهرهبرداری میتواند قرار بگیرد که به عنوان مثال برنامههای هوافضا، مهندسی خودرو، وسایل ورزشی و تعداد فزایندهای از دیگر برنامههای کاربردی مصرفکننده و فنی را میتوان نام برد. ایستگاههای دوچرخه اشتراکی هوشمند در یزد با نام بهرو در سال ۱۳۹۹ آغاز به کار نمودند. خطای یادکرد: برچسب نامعتبر؛ نام «Vuchic» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شدهاست. با توجه به این موضوع، بسیاری از متخصصان پزشکی و حوزههای قضایی توصیه یا الزام میکنند که کودکان زیر سن، قد و/یا وزن خاص در صورت لزوم در صندلی کودک و/یا در صندلی عقب سوار شوند.

اکثر متخصصان پزشکی و مهندسان بیومکانیک موافقند که کودکان زیر دو سال اگر با صندلی کودک رو به عقب سفر کنند بسیار ایمن تر هستند. کمربندهای ایمنی حرکت رو به جلو سرنشین را محدود میکنند، برای جذب انرژی کشش مییابند، تا زمان شتاب منفی سرنشین را در تصادف طولانی کنند و بار روی بدن سرنشینان را کاهش دهند. این امر خطر و شدت ضربه راننده یا حتی ضربه زدن به ستون را در هنگام تصادف از جلو کاهش میدهد. اگرچه مسافران در اتومبیلها در هر سفر یا در واحد زمان یا مسافت، کمتر از سایر کاربران حملونقل خصوصی مانند دوچرخهسواران یا عابران پیاده جان خود را از دست میدهند. در کشورهای در حال توسعه مانند ویتنام، تلاشها برای مهار ترافیک از طریق بهینهسازی جادهها، ساخت زیرساختهای جدید و تغییر در سیاستها نتوانستهاست جریان ترافیک موتوری را کاهش دهد. در مقایسه، همنوعان آنها در کشورهای در حال توسعه کمتر از ۸ درصد از زمان خود را صرف پیادهروی میکردند. این سیستم از قسمتهایی مثل منیفولد دود، کاتالیزور و منبع اگزوز تشکیلشده است. یکی دیگر از مواردی که در تقویت سیستم اگزوز مطرح است، افزایش تعداد اگزوز هاست. قفلهای ایمنی کودک و کنترلهای قفل شیشه برقی کنترل شده توسط راننده از باز کردن درها و پنجرهها از داخل وسیله نقلیه توسط کودکان جلوگیری میکند. کیسههای هوا باد میشوند تا از ضربه سرنشینان خودرو به قسمتهای مختلف داخل خودرو جلوگیری کنند. اینها شامل چراغهای جلو و عقب خودرو، چراغهای نشانگر جانبی و بازتابندهها، چراغهای راهنما، لامپهای توقف (ترمز) و لامپهای دنده عقب و حرکت معکوس میشوند. خودروهایی که با سوختهای فسیلی کار میکنند برای تکمیل فرایند عملیات احتراق در داخل موتور احتیاج به قطعهای دارند که با ایجاد جرقه این کار را انجام دهد؛ این وظیفه به شمع (به انگلیسی Sparking Plug) محول شده است.پس از مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا شمع وظیفه دارد که با جرقه زدن عمل احتراق را آغاز و انرژی تولید کند.این انرژی سپس توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن خودرو میشود. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است.اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید.اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا خودروی آن ها سبک تر شود.تغییر رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تغییر سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافه از صندوق عقب، تغییر جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این دست، از جمله روش هایی است که می توان وزن خودرو را کاهش داد. پیشتازی ایمنی ترافیک قابل توجهی که ایالات متحده از دهه ۱۹۶۰ میلادی از آن برخوردار بود، تا سال ۲۰۰۲ میلادی بهطور قابل توجهی کاهش یافت، و رشد و بهبود آماری ایالات متحده در جایگاه شانزدهم پس از استرالیا، اتریش، کانادا، دانمارک، فنلاند، آلمان، بریتانیا، ایسلند، ژاپن، لوکزامبورگ، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد و سوئیس از نظر مرگ و میر در هر هزار وسیله نقلیه عقب بود.

برخی از کشورها بهطور قابل توجهی نرخ کل مرگ و میر را کاهش ندادهاند که برای مثال در تایلند نرخ مرگ و میر در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۱۲۰۰۰ رسید. مستقل آن شهر برای حملونقل عمومی در فواصل دورتر، از فضاهای خیابان این شهر حذف میشوند. اما در سال ۱۳۸۳، این پروژه کنار گذاشته شد و دوباره در سال ۱۳۸۷ کار بر روی آن آغاز شد و در طراحی بخشهایی از آن خودرویی که توسط تیم ایتالیایی طراحی شده بود، بهویژه بخش عقب آن تغییراتی اعمال شد. تصادفات جاده ای ناشی از کار علت اصلی مرگ و میر ناشی از صدمات تروماتیک در محل کار ایالات متحده است. در محل کار، ۴۵ درصد از تمام صدمات کشنده به کارگران زیر ۱۸ سال بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ میلادی در ایالات متحده ناشی از حوادث حمل و نقل بوده. ، خودروها نیز بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل مورد استفاده قرار میگیرند در نتیجه، ایمنی خودرو به موضوع مهمی برای مطالعه تبدیل شده. خودروها در زمان بازرسی در ایستگاههای بازرسی آزمایش میشوند. پیشنهادها در اروپا مستلزم این است که خودروهایی که در آنجا فروخته میشوند دارای حداقل/حداکثر ارتفاع کاپوت باشند. در برخی مناطق، وسایل نقلیه رانندگاه تازهکار باید دارای یک علامت هشدار باشد تا به سایر رانندگان هشدار دهد که وسیله نقلیه توسط یک راننده بیتجربه و دانشآموز هدایت میشود و این فرصت را به آنها میدهد تا محتاطتر باشند و سایر رانندگان تشویق میشوند که به تازهکارها آزادی عمل بیشتری بدهند. همه ما میدانیم که هوای سرد چگالتر است، به این معنی که مولکول های هوای بیشتری در واحد حجم وجود دارد بنابراین، هر چه هوای داخل موتور خودروی شما سردتر باشد، تعداد مولکول های موجود در هوا برای مخلوط شدن با سوخت و تولید انرژی بیشتر و بیشتر میشود. بنابراین در یک خودروی کوپه با طراحی سهجعبه، حتی در غیاب ستون میانی یا B، میتوان آخرین ستون در عقب خودرو را ستون C نامید.

بحران نفت در سال ۱۹۷۳ میلادی و به همراه آن اقدامات جیرهبندی سوخت برای اولین بار در یک نسل، نمایانگر ظاهر شهرهای بدون خودرو بود که در این فرایند باعث تقویت یا ایجاد آگاهی زیستمحیطی شد. هنگامی که تصادف قریبالوقوع است یا واقعاً اتفاق میافتد، سیستمها و دستگاههای حفاظت از تصادف از صدمات جلوگیری میکنند یا از شدت آن میکاهند. تحقیقات زیادی با استفاده از آدمکهای آزمایش تصادف انسانی انجام شدهاست. اندازه این یارانه از یارانههای فدرال، ایالتی و محلی برای نگهداری زیرساختها و کرایههای تخفیف دار برای حمل و نقل عمومی ممکن است به غلط و بنظر کوچکتر بیاید. TSR دانش، دادهها، فناوری و شبکههای جهانی اعضا را گرد هم میآورد تا بر پنج حوزه ایمنی جادهای تمرکز کند که در سطح جهانی و در جوامع محلی تأثیرگذار خواهد بود. مالیات سوخت در ایالات متحده حدود ۶۰ درصد از هزینههای ساخت و تعمیر بزرگراه را پوشش میدهد، اما هزینه کمی برای ساخت یا تعمیر جادههای محلی را پوشش میدهد. علاوه بر این، IRS برای محاسبات کسر مالیات، هزینه کل خودرو برای رانندگان در ایالات متحده، ۰٫۵۵ دلار در مایل، و حدود ۰٫۲۶ یورو در کیلومتر میداند. ↑ IRS (23 June 2011). "IRS Increases Mileage Rate to 55.5 Cents per Mile". ↑ Wilson, William Julius (2011). When Work Disappears: The World of the New Urban Poor. ↑ ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ ۳٫۳ ۳٫۴ ۳٫۵ Khreis, Haneen (September 2016). "Car free cities: Pathway to healthy urban living". ↑ ۸٫۰ ۸٫۱ Pratt, نوربرت پرفورمنس Stephanie G. (September 2003). "Work-Related Roadway Crashes - Challenges and Opportunities for Prevention". ↑ "Pedestrian Safety". Car Design Online. ↑ "Tyre tread depth and tyre safety checks | RAC Drive". ↑ "European Commission - PRESS RELEASES - Press release - Road safety: Data show improvements in 2018 but further concrete and swift actions are needed". University of Virginia Press. از سال ۲۰۰۶ میلادی، استفاده از "bull bars "، یک طراحی دکوری در خودروهای 4x4 و SUV، در اتحادیه اروپا غیرقانونی شد و قبل تر از سال ۲۰۰۲ میلادی ساخت خودروهای جدیدی با این قابلیت ممنوع بوده. افزایش تعداد اگزوزها به معنای افزایش تعداد مسیرهای خروجی گاز و دود حاصل از احتراق است که نتیجتا سبب خروج راحت تر و سریعتر فرآورده های احتراق شده و فضای داخل سیلندر را سریعا برای مخلوط سوخت و اکسیژن خالی میکند. برای افراد ۵ تا ۳۴ ساله در ایالات متحده، تصادفات وسایل نقلیه موتوری علت اصلی مرگ و میر است و هر سال جان ۱۸۲۶۶ آمریکایی را میگیرد. آنها همچنین میتوانند به جلوگیری از ریزش سقف در صورت واژگونی وسیله نقلیه کمک کنند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نوربرت پرفورمنس بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.