دوئل: دنا پلاس توربو در برابر پژو 207 صندوق دار ایرانی در مقابل ایرانیزه شده

در بخش امکانات نیز همچنان دنا پلاس توربو با توجه به نسل جدید این خودرو که قرار است در تیپ های مختلف وارد بازا

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

در بخش امکانات نیز همچنان دنا پلاس توربو با توجه به نسل جدید این خودرو که قرار است در تیپ های مختلف وارد بازار شود در مقایسه با 207 برتری داشته و اپشن های بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد. حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر در ساعت است که نسبت به دنا پلاس ( با سرعت 190 کیلومتر ) یک اختلاف 15 کیلومتری دارد. حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت گزارش شده و می تواند در مدت زمان 12.6 ثانیه از حالت سکون خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. از دیگر قطعات کرومي داخل خودرو میتوان روکش پدال ها را نام برد. برای مثال یکی از شرکتهای تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژهای را بر روی 206 RC انجام داده که با بهکار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد ۵۱۳ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتنمتر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمیماند. اما یاد و خاطره گروه B همواره در خاطر علاقمندان رالی باقی ماند. لانچیا 037 نیز که توسط مارتینی به سفارش لانچیا تیونینگ شده بود، قمار بزرگ این کمپانی در رالی گروه B بود.

رنو 5 توربو نسخه دوم، یک خودرو موتور وسط با 160 اسب بخار بود که عملکرد سیستم توربو آن، پیروزیهای بسیاری را در رالی به همراه داشت. در قسمت میانی داشبورد نیز سیستم تهویه قرار گرفته است. آموزش تعمـیرات پژو 405 تصور کنید مسیری طولانی کـه در حال سفر هستید ، بـه جایی … ماشین ارتفاع زده شده - درگ از دنده 2 و سرعت 50 و 405 جلوتر بود اسپرو موتور فابریک - دو سر نشین - شیش. تقویت موتور پراید و پژو 405 تعویض سوزن های انژکتور و یـا تمـیز آن ها به… اما به منظور شرکت در گروه B فورد موتور RS200 را تقویت کرد و تغییرات اعمال شده روی موتور خروجی موتور را به ۴۵۰ اسب بخار ارتقاء داد. این خودرو در طول حضورش در گروه B دو بار عنوان قهرمانی (سالهای ۱۹۸۴ و ۱۹۸۲) و دو بار عنوان نایب قهرمانی (سالهای ۱۹۸۵ و ۱۹۸۳ (را یه نام خود ثبت کرد.

دستگیره ها و زه ها همگی با سلیقه مالک برای زیبایی هر چه تمامتر به رنگ بدنه خودرو در آمده اند. کانال تهویه برای سرنشینان عقب و عایق بندی مناسب کابین نسبت به صدا از محاسن این خودرو بشمار می رود فضای داخلی این خودرو نسبت به نمای بیرونی امتیاز بیشتری دریافت می کند و قابل قبول تر است. در قسمت نمای جانبی خودرو شاهد طراحی نسبتا ساده ای هستیم و فقط یک خط برجسته که از چرخ های جلو شروع و تا چراغ های عقب امتداد دارد باعث حجیم تر شدن بدنه خودرو و به نوعی زیباتر شدن بدنه می شود. چراغ های جلو علاوه بر طراحی کشیده تا حدودی نیز برجسته هستند و ظاهری عضلانی پیدا کرده اند، کاپوت خودرو نیز مجددا طراحی شده و انحنای قسمت های ابتدایی ان نسبت به 206 کمی بیشتر است و لگوی پژو نیز با اندازه ای بزرگتر بر روی ان قرار گرفته است.

در نهایت، سال ۲۰۰۳ زمان بازنشستگی این شیر جنگجو رسیده بود؛ اما نکته جالب این بود که شرکت پژو هدیه ای برای پژو 206 WRC داشت. صفحه کیلومتر خودرو به صورت استوانه ای طراحی شده است که در زمان خود طراحی جدیدی محسوب می شد و با تریم داخلی ابی رنگ یکی از زیبا ترین صفحه کیلومتر در بین محصولات داخلی بشمار می رفت. 🔴 رفع ایراد استارت سرد یا همان کولد استارت (Cold Start) که باعث بد روشن شدن خودرو در زمان سرد بودن هوا میشود. ۲۰۵ همان پژو نام آشنای ایرانیها است که در یک برهه زمانی کوتاه در دهه ۷۰ وارد کشور میشد. گویا این مشکل کمبود فضای پا برای سرنشینان عقب از همان گذشته در محصولات فرانسوی رایج بوده است. موتور ۰۳۷ در عقب خودرو نصب شده بود و از گیربکس ۵ سرعته دستی ساهت ZF آلمان برای انتقال نیرو به چرخهای عقب خود استفاده میکرد. راز موفقیت RS200 در طراحی بدنه آن و استفاده از یک شاسی پیشرفته مشابه شاسی خودروهای فرمول 1 نمایش پیوند این لینک بود. سیتروئن از نمونههای تقویت شده این موتور حتی در مسابقات نیز استفاده میکرد. نکته جالب اینکه این قدرت از نظر مهندسین لانچیا قابل قبول نبود پس با تقویت مجدد موتور، سقف قدرت آن را به رقم غیرقابل باور ۱۰۰۰ اسب بخار رساندند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب