آموزش سئو برای مبتدیان در سال 2024
آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه
تصور کنید، اگر میتوانید پاسخهای واقعاً خوبی در Quora بنویسید که مربوط به جایگاه وبلاگتان است، چقدر ترافیک میتوانید به تنهایی از Quora ایجاد کنید. Quora چیست؟ این یک وب سایت پرسش و پاسخ است که به هر سوالی پاسخ های با کیفیت ارائه می دهد. گنجاندن تصاویر به اشتراک گذاری گسترده در Pinterest و Twitter کمک می کند. برای بهبود دسترسی به سایت وبلاگ خود، باید متن جایگزین برای تصویری که آپلود می کنید بنویسید. در نوع دیگری از قرارداد، به هر میزان که سایت به فروش برسد درصدی از مبلغ فروش، به سئوکار اختصاص داده میشود. گوگل بسیار به SSL اهمیت میدهد و اگر سایت شما از SSL استفاده نکند، روی سئو و رتبهبندی شما تأثیر منفی میگذارد.
برای افزایش اعتبار صفحه (PA) و اعتبار دامنه (DA)، برای هدایت ترافیک موتورهای جستجو، نوشتن محتوای طولانی ضروری است. استفاده از هر یک از ابزارهای بالا لیستی از کلمات کلیدی دم بلند را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، می توانید ایده ای تقریبی از سطح ترافیک آن کلمات کلیدی به دست آورید. همیشه با کلمه کلیدی پایه خود شروع کنید تا تغییرات دم بلند را پیدا کنید. کلمات کلیدی تجاری آنهایی هستند که کلمات کلیدی دم بلند را اصلاح یا واجد شرایط می کنند. اینها کلماتی مانند خرید، بررسی، کوپن، تخفیف، پیشنهاد، سفارش و غیره هستند.
وقتی موضوعی را جستجو می کنید، به عنوان مثال «حالت های یوگا برای کاهش وزن»، موتور جستجو تعداد زیادی مقاله را نشان می دهد. برای رتبه بندی صفحات در 10 نتیجه جستجوی برتر، گوگل رتبه صفحه را در نظر می گیرد. Trustrank راهی برای گوگل است که تشخیص دهد سایت شما قانونی است یا خیر. فرض کنید یک URL گیج کننده برای پست وبلاگ خود نوشته اید و وبلاگ دیگری وجود دارد که محتوای مشابه می نویسد اما URL ساده و واضحی دارد، موتورهای جستجو URL های ساده را در نظر می گیرند. موتورهای جستجو اطلاعات مربوط به سایت وبلاگ شما را از طریق متا تگ ها به دست می آورند و در نتیجه سایت شما را ایندکس می کنند.
همچنین متا تگها و توضیحات متا را بهینهسازی کنید و از تصاویر و ویدئوها برای افزایش جذابیت محتوا استفاده کنید. Search Engine Land یک وبسایت خبری و آموزشی است که تمام جنبههای سئو و بازاریابی دیجیتال را پوشش میدهد. این سایت علاوه بر آموزش، اخبار روز دنیا در زمینه تغییرات الگوریتمهای گوگل و سئو را نیز منتشر میکند. یادگیری سئو زمانی سادهتر میشود که یک برنامهریزی داشته باشید. مطالب زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما برنامهریزی برای اینکه چه زمانی چه چیزی را بنویسید، میتواند تفاوت زیادی در استراتژی محتوای شما ایجاد کند.
یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته میشود این است که مانند یک بذر رشد میکنند و شاخ و برگ میگیرند. قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شویم بیایید ببینیم کل عملیات سئو به چه بخشهایی تقسیم میشود؟ در هر کتاب سئو که مطالعه کنید میبینید کل سئو سایت به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم میشود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیمسال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید.
به همین منظور، سایتهای تازه تاسیس، مدتی مورد بررسی قرار میگیرند و در این مدت، رتبه کسب نخواهند کرد تا گوگل از کیفیت محتواها مطمئن شود. البته این الگوریتم به طور رسمی مورد تایید گوگل قرار نگرفته است و جزو الگوریتمهایی است که از تجربه کارشناسان سئو کشف شده است. هدف اصلی الگوریتم پاندا، شناسایی سایت های اسپم و کپی شده است تا آن ها را در رتبه های گوگل پایین بیاورد. محتوای کپی یا به اصطلاح سرقت شده، یکی از حساسیت های اصلی گوگل است که گوگل همیشه به دنبال راههایی دقیقتر برای شناسایی اینگونه محتواها و حذف آنها از صفحه نتایج خود است. مورد دیگری که الگوریتم پاندا به دنبال آن است کشف محتواهای بی کیفیتی است که فقط با نیت لینک دادن به صفحه ای دیگر ایجاد شده است.
این موقعیت شما را بالاتر از تمام صفحات دیگر قرار میدهد و میتواند به سایت شما کمک کند تا کلیکها و ترافیک بیشتری به دست آورد. اینجا باید به ایده محتوای موقعیتی یا Situational Content هم یه اشارهای کنیم. این همون فرمولیه که با اسم محتوای موقعیتی میشناسیمش و از این نظر استفاده ازش مهمه که دقیقاً با نیاز مخاطب سروکار داره. با تیم وبلاگنویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید میکنند، همواره موضوع تازهای آنجا وجود دارد که میتوانید یاد بگیرید. ما در حافظ مارکتینگ به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد و تهران در طول ۱4 سال از فعالیت خود، توانستیم با +۱۰۰۰ پروژه همکاری داشته باشیم که نتیجه آن، رضایت +95 درصدی مشتریان ما است.
شما میتوانید با جلوگیری از قراردادن محتوای اسپم، طراحی مناسب سایت، درج اینمادها و شمارههای تماس تا حد زیادی سایت خود را قابل اعتماد کنید. این الگوریتم سبب میشود تا گوگل لحن مکالمه انسان را راحتتر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئریها و جستجوی کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش میدهد. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید. به این نکته توجه کنید که تمام راهها در افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان نیست و باید برای آن هزینههایی به خصوص در بخش سئو خارجی درنظر بگیرید.
یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. سلام رو بخیر دوره کامل سئورو خود سایت سون لرن فکر نمیکنم داشته باشه اول اینکه کلا قصد اماده سازی این دوره هست یا نه دوم ، تا کی این دوره آمده و قابل استفاده میباشد. این اولین تأثیر تعیین میکند که آیا فردی روی صفحه شما کلیک میکند یا به صفحه دیگری میرود. به نظر شما چه موارد دیگهای هستند که ما برای سئو در سال ۲۰۲۴ باید بهشون دقت کنیم؟ توی بخش کامنتها برای ما بنویسید تا بتونیم راجع بهشون با همدیگه گفتوگو کنیم. درواقع بذارید این شکلی بگیم که مسئله هوش مصنوعی اینه که «تجربه واقعی» نداره.
صفحاتی را که توسط رباتهای گوگل بررسی و شناخته شدهاند، صفحات ایندکس شده میگوییم. لزومی به این نیست که صفحه مورد نظر، حتما در صفحه اول یا صفحات بالای کلیدواژه مورد نظر آن قرار گرفته باشد تا آن را ایندکس شده بدانیم. ممکن است صفحهای توسط گوگل ایندکس شده باشد و آن را لایق دریافت رتبه ندانسته باشد. برای وبسایتهای چندزبانه، استفاده از سابفولدر یا سایتهای جداگانه برای هر زبان به بهبود سئو کمک میکند. سابفولدر به پوشهای گفته میشود که داخل آدرس سایت اصلی قرار میگیرد. به عنوان مثال، در آدرس example.com/blog، قسمت blog یک سابفولدر است.
ما تا این مرحله آموزش سئو؛ تقریبا تمام نکات مورد نیاز را پوشش دادیم. اما برای سئو فروشگاه اینترنتی احتیاج به استراتژی و تاکتیکهای خاصی دارید. البته ممکن است سایت شما از قبل به سرچ کنسول متصل باشد؛ بنابراین فقط نکات را چک کنید. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینهسازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینهسازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمیکنیم. دقت کنید که صفحه مقاله یا محصول را فقط در دستهبندی و تگهایی قرار دهید که واقعا مرتبط هستند. ضمن اینکه شما در مرحله ساختارسازی سایت؛ باید تگها و دستهبندیهای سایت را مشخص کنید و اینجا فقط اختصاص دهید.
یکی از ابزارهای مهم در این زمینه، Google Keyword Planner است که دادههای مهمی درباره حجم جستجو و میزان رقابت کلمات کلیدی ارائه میدهد. این اطلاعات شما را در انتخاب بهترین کلمات کلیدی راهنمایی میکند؛ کلماتی که نه تنها برای شما ترافیک جذب میکنند، بلکه در نهایت منجر به تبدیل کاربر به مشتری نیز میشوند. الگوریتمهای گوگل بهطور مداوم تغییر میکنند و بهروزرسانی میشوند. در این بخش، شما با مهمترین الگوریتمهای گوگل و نحوه کارکرد آنها آشنا میشوید. همچنین یاد میگیرید که چگونه میتوانید از این تغییرات برای بهبود رتبه وبسایت خود استفاده کنید. در این بخش، یاد میگیرید که چگونه صفحات وبسایت خود را بهطور منطقی و ساختاریافته طراحی کنید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو آسانتر قابل دسترسی باشند.
الگوریتم فلوریدا نیز نسبت به محتواهای کپی و بی کیفیت و همچنین لینکسازیهای غیر مفید حساس است و ممکن این اشتراکاتی را با الگوریتمهای پاندا و پنگوئن داشته باشد. از موارد دیگر مورد توجه این الگوریتم، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی جهت رتبه گرفتن در این کلمات است که اصطلاحاً به این عمل، کیورد استافینگ گفته میشود. وقتی به مورد سوم، یعنی ماندگاری سئوی سایت دقت کنیم متوجه میشویم که میتوان به سئو، به چشم یک درآمد غیرفعال هم نگاه کرد. سئو چیست؟ در این مقاله از سئو رمز، قصد داریم بهطور کامل، به این سوال پاسخ دهیم. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، متوجه خواهید شد که سئو چگونه کار میکند و چه چیزهایی برای بررسی سئوی سایت شما و کنترل کیفیت کار سئوکارانتان لازم است. و اگر یک علاقمند به شناخت و یا یادگیری سئو هستید با هرآنچه که لازم است، آشنا خواهید شد و مسیر آموزش سئو را درک خواهید کرد.
در صورت علاقمندی، دورههای آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند. در سئو تکنیکال سایتهای محتوایی؛ بهینهسازی بودجه خزش بسیار مهم است. این نوع وبسایتها؛ از آن جهت که محتوای زیادی تولید میکنند؛ نیاز دارند محتوایشان خیلی سریع ایندکس شود. در تحقیق کلمات کلیدی سایت وبلاگی؛ هدف اصلی شما پیدا کردن موضوعات مهم و پر جستجوی حوزه کارتان است. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.
هات اسپات برای شروع بینظیر است، اما به نظرم بهتر است ویدئوها روی سرعت ۱.۵ برابر ببینید. رند دیگر برای ماز کار نمیکند، اما تحلیلهای دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی شما باشد. «رایگان» و «کنفرانس» معمولاً با هم جور نمیآیند، اما BrightonSEO هر شش ماه هزاران بلیط رایگان از طریق قرعهکشی توزیع میکند. این کنفرانس که دو بار در سال در شهر برایتون (انگلستان) برگزار میشود، شاید یکی از بزرگترین کنفرانسهای سئو در جهان باشد و با بیش از چهار هزار شرکتکننده برگزار میشود. این گزینه برای کسانی خوب است که بخواهند برای یادگیری SEO از ایران خارج شوند. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپینهای سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید.
بیایید این سفر هیجانانگیز را با هم آغاز کنیم و مهارتهای لازم برای بهینهسازی وبسایتها و رسیدن به موفقیت در فضای آنلاین را فرا گیریم. شما کاربران میتوانید از طریق این لینک، اقدام به مشاهده لیست آپدیتهای گوگل نمایید. یکی از برآیندهای خوب مزایای مذکور، جذب ترافیک هدفمند و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود. به طور کلی اگر در اول راه خود هستید، بهترین و کارآمدترین روش برای شما استفاده از سئو کلاه سفید است؛ چراکه هیچ خطر و ریسکی را به دنبال ندارد. ما در تیم SEOEDU به جمع آوری اصطلاحات رایج و پرکاربرد در سئو پرداختهایم که شما میتوانید فایل کامل آن را از طریق لینک درج شده در صفحه دانلود نمایید و به مطالعه آن بپردازید. در این دوره میتوانید تا مدت زمان یکسال به آخرین اخبار و آپدیتهای گوگل دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را به روز کنید.
همچنین، به شما کمک میکند بفهمید گوگل سایت شما را چگونه میبیند. علاوه بر این، راهکارهای کاربردی برای بهبود سئوی سایتتان ارائه میدهد. URLها یکی دیگر از نکات مهم سئو هستند که افراد مبتدی باید با آن آشنا باشند. یک URL کوتاه، توصیفی و سازمانیافته برای موتورهای جستجو و کاربران، مفید است. این نوع URL به خزندههای وب کمک میکند تا تصور بیشتری در مورد محتوای شما و ساختار سایتتان درک کنند. همچنین به کاربران کمک میکند بفهمند در کدام بخش از وبسایت شما هستند.
برای دادن اطلاعات واضح به خوانندگان در مورد اینکه مقاله در مورد چیست و چگونه برای آنها مفید خواهد بود. اگر آن را مفید بدانند، کل مقاله را می خوانند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. همچنین به گوگل کمک می کند تا موضوعات اصلی را خیلی راحت پیدا کند و مقاله را کاربرپسندتر کند. پس از درج کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه، مهم است که این کلمه کلیدی اصلی را نیز در قسمت توضیحات متا قرار دهید. به عبارت دیگر، این همه کارهایی است که می توانید در وب سایت خود انجام دهید، مانند عناوین صفحه، لینک های داخلی، متا تگ ها و توضیحات و غیره. سئوی درون صفحه از تمام عناصر سئو تشکیل شده است که می توانید به بهترین شکل آنها را کنترل کنید.
بنابراین، توجه و دقت به تدوین استراتژی سئو برای موفقیت بلندمدت ضروری است. قبل از اینکه بخواهیم نحوه محاسبه اعتبار دامنه را بیان کنیم باید بدانید گوگل چیزی به نام DA را محاسبه نمیکند. این پارامتر توسط سایت MOZ و شرکتهای ارائه دهنده خدمات و ابزارهای سئو به کار گرفته میشود. معیار DA به سئوکارها دید خوبی از وضعیت و کیفیت سایت ارائه میکند. بسیاری از سایتها این اجازه را میدهند تا شما محتوایی را در آن پلتفرمها منتشر کرده و با ایجاد انکرتکستی برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید. دقت داشته باشید که بهترین سایتها برای این روش، پلتفرمهایی است که اسپم اسکور (امتیاز اسپم بودن آنها) کمتر است.
این عمل باید به گونهای انجام شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکستها به درستی انتخاب شوند. یکی از مهمترین نوع صفحات لندینگ، صفحات فروش هستند که برخلاف مدلهای قبلی، به دنبال سرنخ از مشتری نبوده و قصد فروش محصول یا خدمات را دارند. این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش مییابد. هنگامی که خزندههای گوگل وارد سایت میشوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخشهای سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهمترین قسمتها در هر بخش به حساب میآیند. H1 برای مهمترین و ارزشمندترین بخش صفحه (تایتل کلی صفحه) به کار میرود و از این رو بیشتر از آن برای بیان موضوع و عنوان صفحه استفاده میکنیم.
سلسله مراتب سایت به سازماندهی صفحات شما اشاره دارد آن را مانند یک شجرهنامه تصور کنید. اگر صفحه اصلی (Homepage) والد باشد، فرزندان آن شامل صفحات مثل /products/، /about/ یا /blog/ هستند. این صفحات فرزند ممکن است خودشان فرزندانی داشته باشند، مانند /products/sushi-rollers/. یکی از پادشاهان بیبدیل در دنیای ارائه دورههای آنلاین، یودمی است. برای یافتن آنها، به سایت یودمی بروید و دورههای رایگان را انتخاب کنید. یکی از دورههایی که ما آن را دوست داریم، دوره اصول سئو با گرگ گیفورد است.
با بازاریابی محتوایی است که میتوانید سئو و البته فروش سایتتان را بیشتر کنید. همانطور که گفتم از نظر سئو؛ صفحات دستهبندی محصولات؛ مهمترین صفحات هستند. بنابراین برای انتخاب کلمه کلیدی صفحات دستهبندی احتیاج به تفکر بیشتری دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو میکنند. فرقی نمیکند محتوایی که میخواهید بنویسید؛ یک مقاله است یا یک محصول.
از همین رو شما میتوانید این کار را با تولید محتوای مرتبط انجام دهید. باید در پاسخ به این سوال گفت آموزش سئو در وردپرس و اجرای بحث بهینه سازی سایت در وردپرس با سیستمهای مدیریت محتوای اختصاصی کاملا یکسان میباشد. بله صدرصد؛ شما میتوانید سئو سایت خودتان را شخصات انجام دهید اما باید آن را به صورت اصولی و حرفهای آموخته یا کاملا مسلط باشید. ما در مجموعه SEOEDU به آموزش حرفهای سئو سایت پرداختهایم و اطلاعات و نکات بسیار مهمی در مورد آن به شما آموزش دادهایم. اگر میخواهید سایت خود را بهینه کنید و در قبال آن هزینه زیادی پرداخت ننمایید، پیشنهاد میکنیم از محصول آموزش جامع سئو ما استفاده کنید. به طور کلی برای آن که بتوانید از سئو خارجی مخاطبان و کاربران زیادی را پیدا کنید، باید در قدم اول سئو داخلی خود را به حد مطلوبی رسانده باشید و همچنین سایتتان دارای محتواهای غنی و پربار شده باشد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/