استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2023-06-17

بازاریابی اینترنتی چیست؟ راهنمای جامع بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارها

فراموش نکنید که تعیین نقطه سر به سر یا معیار ایده‌آل بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) نیز وابسته به عوامل دیگری است. اگرچه معیار معمول ROAS نسبت 4 به 1 (یا به ازای هر یک دلار هزینه، چهار دلار درآمد) است، به یاد داشته باشید که این نسبت بسته به سلامت کلی کسب‌وکار، حاشیه سود و هزینه‌های عملیاتی معمول آن، می‌تواند تغییر کند. با در نظر گرفتن این عوامل، برخی کسب‌وکارها برای رشد و سودآوری به نسبت 15 به 1 و برخی دیگر به نسبت 2 به 1 نیاز دارند. با رشد و تغییرات سریع دنیای دیجیتال، اینستاگرام به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد و محتوای مناسب‌تری را به کاربران نمایش دهد. شرکت تبلیغاتی واژه گستر با بیش از ده سال تجربه در زمینه تبلیغات اینستاگرام، شاهد این تغییرات بوده و با آنها سازگار شده است. این مقاله به بررسی تأثیر تغییرات الگوریتمی اخیر اینستاگرام بر هزینه تبلیغات اینستاگرام و راه‌های سازگاری با این تغییرات می‌پردازد.

تولید محتوای ارزشمند و آموزشی

  • اگر بودجه‌ای را به یک کمپین بازاریابی دیجیتال اختصاص داده‌اید، به احتمال زیاد مایل هستید بدانید آیا سرمایه‌گذاری‌تان بازده مناسبی خواهد داشت یا خیر.
  • استفاده از تصاویر با کیفیت پایین یا نامربوط، می‌تواند تاثیر منفی بر روی مخاطب داشته باشد و به اعتبار برند آسیب برساند.
  • {
  • یکی از محبوب‌ترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وب‌سایت کسب‌وکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است.
  • |}{
  • این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی صفحه‌های هدف‌گذاری شده و فرم‌های تبدیل برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و محاسبه عملکرد تبلیغات را ایجاد کنید.
  • |}
  • دارت ادز شما را در مسیر کمپین تبلیغات کلیکی همراهی کرده و بهترین راهکارها و پلتفرم‌های تبلیغات بین‌المللی را برای موفقیت در کسب‌وکارتان ارائه خواهد کرد.
  • {
  • با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم به کسب وکارها امکان می دهد تا به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنند.
  • |}

قرار دادن یک دکمه با رنگ متمایز و طراحی جذاب در کنار فراخوان به عمل، می‌تواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند. تصویر باید باکیفیت بالا، مرتبط با پیام تبلیغاتی و برای مخاطب هدف جذاب باشد. تصویر می‌تواند یک محصول، یک شخص، یک منظره یا هر چیز دیگری باشد که به خوبی پیام تبلیغاتی را منتقل کند. استفاده از تصاویر با کیفیت پایین یا نامربوط، می‌تواند تاثیر منفی بر روی مخاطب داشته باشد و به اعتبار برند آسیب برساند.

اینستاگرام یک گزینه دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تبلیغات را از فیدهای خود حذف کنند و چه اتفاقی می‌افتد اگر کاربران این گزینه را فعال کنند؟ اینستاگرام تبلیغات شما را آنطوری که شما دوست دارید نمایش نخواهد داد. بررسی کلمات کلیدی از نظر تبدیل و بازگشت، به تعیین مؤثر و بی‌اثر بودن آنها کمک می‌کند. به دنبال کلمات کلیدی با هزینه بالا اما بدون هیچ تبدیلی، کلمات کلیدی که تبدیل دارند و مجموعه‌های کلمات کلیدی با بودجه بالا اما بازده پایین باشید. تحلیل رفتار مخاطبان و زمان‌های اوج فعالیت آن‌ها می‌تواند به تعیین بهترین زمان برای انتشار محتوا کمک کند. انتشار محتوا در زمان‌های مناسب باعث می‌شود که تعداد بیشتری از دنبال‌کنندگان با آن تعامل کنند. اگر کاربر تبلیغ شما را کلیک می‌کند؛ اما منجر به تبدیل نمی‌شود، پس ممکن است به‌خاطر صفحه فرود (لندینگ‌پیج) ضعیف شما باشد.

اگر هزینه صرف شده را به تعداد بازدید کننده که بر روی CTA کلیک کرده تقسیم کنیم عددی معنادار در اثربخش بودن کمپین ایمیلی به دست می‌آید و می توان از هزینه صرف شده و درآمد کسب شده از کمیپن ایمیلی در ROI استفاده کرد. برای سادگی محاسبات فرض می شود که یک بازدیدکننده در برخورد با بنر تبلیغاتی یا کلیک می کند و خرید می کند و یا کلیک می کند و خرید نمی کند و فرآیند خرید را نیمه رها کرده و یا اصلاً کلیک نمی کند. برای مثال برای اتومبیل که نرخ فروش آن پایین است امکان دارد زمان تاثیر تبلیغات برای آن تا سه سال هم طول بکشد اما برای محصولاتی با تلورانس فروش بالا تاثیر تبلیغات زودتر دیده می‌ شود. با استفاده از محاسبه MROI مدیران می‌توانند از میزان تاثیر انواع تبلیغات بر سودآوری اطلاع پیدا کنند. تبلیغات در روبیکا بخاطر دسترسی به ۴۰ میلیون کاربر ایرانی، هدفمند بودن بر اساس سلیقه و موقعیت کاربر و ظرفیت... برای مثال، فروشگاهی که ارتباط مستقیم و حضوری با مشتری را ارزش خود می‌داند، نمی‌تواند فرایندها را با روی‌آوردن به روش‌های آنلاین بهینه کند و ممکن است از رقبایی که زودتر سراغ آن می‌روند، شکست بخورد.

این اقدامات در تشخیص کارآمدی تبلیغات و بهبود نیازهای تخصصی در هر بخش نقش دارد. همان‌طور که می‌دانید کلمات کلیدی در تبلیغات ppc اصلی‌ترین نقش را برعهده دارند. چراکه بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما، گوگل تبلیغ را به مخاطب هدف نشان می‌دهد. اگر بتوانید کلمات کلیدی را به‌صورت دقیق تطابق دهید، پس ۸۰ درصد راه را طی کرده‌اید. چراکه اگر مخاطب این کلمات کلیدی را در گوگل جست‌وجو کند، باز هم به همان هدف کلمه کلیدی می‌رسد. با این قابلیت تبلیغات شما فقط به مخاطبین شما نشان داده می‌شود و می‌توانید سرنخ‌های خوبی را برای جذب مشتری هدف به دست آورید.

این کار بصورت بسیار ویژه‌ای باعث می‌شود مشتریان احساس بهتری درباره برند شما به دست بیاورند و اینکه خود را بخشی از فرآیند تولید می‌دانند. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسب‌های Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند.

طراحی سایت وردپرس یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند روند بازگشت سرمایه تبلیغات (ROI) خود را به دقت بررسی کنند. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی صفحه‌های هدف‌گذاری شده و فرم‌های تبدیل برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و محاسبه عملکرد تبلیغات را ایجاد کنید. افزونه‌های مختلف سئو و آنالیز وردپرس به شما کمک می‌کنند تا از اطلاعات بازدیدکنندگان و تعاملات آنها با سایت، شاخص‌های مهمی را برای ارزیابی ROI خود استخراج کنید. گوگل برای اینکه کلیک‌های نامربوط و ناخواسته را در تبلیغات کلیکی کاهش دهد، پس یک ابزار کارآمد به نام کلمات کلیدی منفی قرار داده است. این کلمات منفی و دور از کلمه کلیدی را در قسمت کلمات کلیدی نگاتیو وارد کرده و از کلیک‌های بی‌مورد جلوگیری می‌کند. کلمات کلیدی منفی در تبلیغات کلیکی یکی از راهکارهای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (roi) است.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

کوکو به کاربران اجازه می‌دهد تا مشخصه‌هایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس داده‌هایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند. در این حالت، کمپین‌ها از ابتدا تا انتها به‌شکلی موثر و هدفمند انجام خواهند شد. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود ROI، استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده برای تصمیم‌گیری است. برای محاسبه سود خالص، باید درآمد حاصل از فعالیت‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنید. این سود می‌تواند از طریق فروش مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات وابسته، یا دیگر منابع درآمدی باشد. برای مثال، اگر از یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام برای فروش یک محصول استفاده می‌کنید، می‌توانید تعداد فروش‌های انجام شده از طریق این کمپین را به عنوان سود محاسبه کنید.

همانطور که می‌دانید بازاریابی محتوا یکی از با ارزش‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است که می‌توانید برای برند خود از آن استفاده کنید. در فاز استارتاپی، زمان یا هزینه زیادی ندارد، و پتانسیل این را دارد که بالاترین بازگشت سرمایه را حاصل کند. اتوماسیون بازاریابی همچنین امکان اجرای کمپین‌های بزرگ را با تلاش کمتر فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال, با یک فرآیند خودکار، می‌توان کاربرانی که برای مدتی غیبت داشته‌اند را با پیام‌های شخصی‌سازی شده مجدداً جذب کرد. این نوع تعامل باعث افزایش ترافیک وب‌سایت و نرخ تبدیل می‌شود که در نهایت منجر به بهبود میانگین نرخ بازگشت سرمایه خواهد شد.

کانال‌های مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مثل سئوی سایت، اینستاگرام مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، گوگل ادوردز و غیره، برای بیزینس‌های مختلف، عملکردهای متفاوتی دارند. کسب‌وکارهای نوپا مجبور هستند که در ابتدای راه، با درصدی آزمون‌وخطا شروع کنند تا اطلاعات موردنیاز را به دست بیاورند؛ در علم مارکتینگ جمع‌آوری این اطلاعات از فروش هم مهم‌تر است. با این وجود به‌صورت تقریبی نرخ بازگشت سرمایه 200% ضعیف، 500% ایده‌آل و 1000% استثنایی تلقی می‌شود. این شاخص می‌تواند یک معیار اساسی باشد تا با توجه به آن ببینید که به هدف موردنظر رسیده‌اید یا نه!

برای مثال، داده‌های ChatGPT تا سال 2021 جمع‌آوری شده و از آن زمان به‌روزرسانی نشده است، که می‌تواند منجر به محدودیت‌هایی در استراتژی‌های بازاریابی شود. همچنین، اگرچه الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، اما ممکن است در پوشش دادن استراتژی‌های پیچیده دچار مشکل شوند. اگر بودجه‌ای را به یک کمپین بازاریابی دیجیتال اختصاص داده‌اید، به احتمال زیاد مایل هستید بدانید آیا سرمایه‌گذاری‌تان بازده مناسبی خواهد داشت یا خیر. با توجه به گسترش و پیچیدگی کانال‌های مختلف در دنیای دیجیتال، مدیریت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. معمولاً، بازگشت سرمایه‌ی خوب در بازاریابی به‌طور متوسط ۵ به ۱، یعنی ۵ دلار بازده برای هر ۱ دلار هزینه است.

در سال ۲۰۲۴، الگوریتم‌های اینستاگرام دستخوش تغییراتی شده‌اند که تاثیر مستقیمی بر هزینه تبلیغات اینستاگرام دارند. این تغییرات، شرکت‌ها و برندها را وادار به اتخاذ رویکردهای جدید در تبلیغات می‌کند تا بتوانند به طور موثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این بدین معنی است که کسب‌وکارها باید بیشتر به تبلیغات پولی تکیه کنند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. این تغییر موجب افزایش نیاز به بودجه‌های تبلیغاتی بزرگ‌تر می‌شود، چرا که دسترسی ارگانیک کمتر به معنای نیاز به تبلیغات بیشتر برای جبران کاهش مشاهده پست‌هاست. اگر به دنبال بهبود عملکرد تبلیغات خود در اینستاگرام هستید می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت تارنما بهره مند شوید.

پارامتر utm_campaign برای شناسایی کمپین خاصی که ترافیک از آن آمده‌است، استفاده می‌شود. این می‌تواند نام یک کمپین بازاریابی، فصل خاصی از فروش (مانند بلک فرایدی Black Friday) یا هر رویداد خاص دیگری باشد. UTM شامل مجموعه‌ای از پارامترها است که به لینک‌های وب‌سایت شما اضافه می‌شوند تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه دسترسی کاربران به وب‌سایت جمع‌آوری و نقاط تماس آن ها (Marketing Attribution) شود. این پارامترها شامل utm_source، utm_medium، utm_campaign، utm_term و utm_content هستند. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کرده‌اند.

چه عواملی بر روی بازگشت سرمایه (ROI) بنرهای تبلیغاتی تاثیرگذارند؟

ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس و داشبوردهای تبلیغات شبکه اجتماعی به شما کمک می کنند تا تعامل، CTR و نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید. با تجزیه و تحلیل این داده ها، می توانید متوجه شوید که کدام جنبه های تبلیغات شما موثر است و کدام بخش ها نیاز به بهبود دارند. این بهینه سازی مداوم کمک می کند تا از بودجه تبلیغاتی شما به بهترین شکل استفاده شود. با قابلیت اجرای مستقیم کمپین‌ها، برندها به داده‌های واقعی و تحلیل‌های دقیقی دسترسی خواهند داشت.

قطعاً هدف از صرف هر گونه هزینه، کسب درآمد است؛ چه به صورت ارتقای ویژگی‌های یک نرم‌افزار باشد، چه کسب مشتریان جدید و یا افزایش درآمد. در بازاریابی، باید همیشه تلاش کرد که میزان درآمد نسبت به میزان هزینه، بیشتر و درآمد، روندی رو به رشد داشته باشد. شاید بهتر است که سعی کنید به این سوال که “ROI چقدر خواهد بود؟” قبل از اجرای هیچ تستی، پاسخ ندهید. اندازه‌گیری و تحلیل عملکرد بنرها یکی از مهم‌ترین مراحل در هر کمپین تبلیغاتی است.

اگر از بیشتر برندها درباره اهداف تبلیغاتی آنها پرسیده شود اغلب جواب می‌دهند که به دنبال فروش بیشتر و طبیعتا سود بیشتر هستند. اما تبلیغات در اینستاگرام می‌توان به شما در رسیدن به اهداف کسب و کاری خود نیز کمک کند. در این مطلب در مورد ۲۶ نکته درباره تبلیغات در اینستاگرام برای کسب بالاترین نرخ بازگشت سرمایه صحبت خواهیم کرد. پس برای مثال، اگر کمپین تبلیغاتی شما 500 دلار هزینه داشته و 3000 دلار درآمد داشته باشد، برای محاسبه بازگشت سرمایه، درآمد حاصل را بر هزینه کل کمپین تقسیم کنید. امروزه کمپین‌های بازاریابی بیش از هر زمان دیگری توسط داده‌ها هدایت می‌شوند و متخصصان بر کارایی و پایداری بیشتر از دیده شدن تأکید دارند. این امر رقابت را شدیدتر می‌کند و بازاریابان در تلاشند تا با استراتژی‌هایی که هدفشان جذب مشتریان بالقوه بیشتر با کمترین هزینه ممکن است، نوآوری کنند.

{

فرمول محاسبه ROI

|}

به طور کلی می‌توان تمام استراتژی‌ها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست. به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینه‌سازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن‌ نیز ضروری هستند. بهبود طراحی وب‌سایت، ساده‌سازی فرآیند خرید و ارائۀ محتوای مرتبط می‌تواند تجربه کاربری را ارتقا دهد.

همچنین تبلیغات خود را به شکل‌های مختلف تست کنید تا تبلیغ مناسب با نرخ تبدیل بالاتر برای این فروشگاه لباس را بیابید. برای نمونه می‌خواهید یک پیتزافروشی در لس‌آنجلس راه‌اندازی کنید و بیش‌ترین سفارش را در زمان شام داشته باشید. با تجزیه‌وتحلیل داده‌های گذشته، ممکن است متوجه شوید که بیشتر سفارش‌ها بین ساعت ۶ عصر تا ۹ شب است. با این بینش، می‌توانید تبلیغات PPC و تبلیغات بنری خود را برای اجرا در این زمان‌های اوج برنامه‌ریزی کنید تا بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانید. باتوجه به این‌که لینک‌های UTM برای کمپین‌ها استفاده می‌شوند و موجب افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت می‌گردند، مدیریت ترافیک ورودی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اینجا است که استفاده از خدمات هاست پربازدید پارس ‌پک و CDN پارس‌‌پک می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت و پایداری وب‌سایت خودتان را در مواقع افزایش ترافیک تضمین کنید.

برای سفارش بنر تبلیغاتی روی می‌توانید از صفحه طراحی بنر تبلیغاتی اقدام کنید. وقتی فهمیدید کدام کانال بازدهی بالاتری دارد، روی آن متمرکز می‌شوید و بخش بزرگ‌تری از هزینه‌ها را به آن اختصاص می‌دهید و در نتیجه شاهد بهبود در نرخ بازگشت سرمایه خواهید بود. در ادامه با ردیابی معیارهای مختلف در طول زمان باید روشن کنید که کدام کانال‌ها بهتر از همه عمل می‌کنند.

در این مقاله راهکارهایی برای انجام یک تبلیغ موفق و سودآور در اینستاگرام، همچنین بررسی چگونگی بازخورد تبلیغات در اینستاگرام شرح داده شد. شما به عنوان صاحب پیج ضمن رعایت نکات ضروری، باید تبلیغات را با توجه به محصول مورد نظر خود به پیجی بسپارید که مخاطبان مشترکی از لحاظ سلایق با شما داشته باشد. تحلیل و دریافت بازخورد مشتریان زیر نظر یک کارشناس متخصص بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. باما تبلیغات یک سایت و مرجع کامل برای کسب اطلاعات کاری در فضای مجازی، آموزش ادمین تبلیغات، آموزش سبقت در تبلیغات و ..

پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Bard از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانند به بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی کمک کنند. یکی از مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی و هوش مصنوعی، شناسایی حوزه‌های اثربخش در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ است. بهره‌گیری از دیدگاه مبتنی بر داده می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) داشته باشد، زیرا این داده‌ها اطلاعات ارزشمندی از رفتارها و ترجیحات مشتریان فراهم می‌کنند.

با ایجاد گزارش‌های منظم و مقایسه آن‌ها با گزارش‌های قبلی، می‌توانید روند تغییرات عملکرد کمپین‌های خود را مشاهده کرده و به موقع اقدامات لازم برای بهبود عملکرد آن‌ها را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین گزارش‌هایی که باید تهیه شود، گزارش  مربوط بازگشت سرمایه (ROI) است. گزارش ROI نشان می‌دهد که برای هر ریالی که در تبلیغات هزینه کرده‌اید، چه مقدار درآمد کسب کرده‌اید. با استفاده از این گزارش می‌توانید به خوبی بازدهی کمپین‌های خود را ارزیابی کنید.

با استفاده از شاخص‌های کلیدی مختلف می‌توان به خوبی عملکرد بنرها را ارزیابی کرد. در نهایت پس از محاسبه مقادیر بالا می‌توانیم با قرار دادن مقادیر در فرمول، نرخ بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی را بدست آوریم. برای مثال، اگر دورهٔ بهینه‌سازی یک کسب‌وکار خرده‌فروشی از آذر تا فروردین باشد، نرخ بازگشت سرمایه تحت تاثیر مناسبت‌های این مدت، ممکن است حسابی بالا برود؛ جمعهٔ سیاه، یلدا، ولنتاین و نوروز. یکی از راه‌های کلیدی برای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام، بهینه‌سازی محتوا است. محتوایی که به‌دقت طراحی شده و با الگوریتم‌های جدید هماهنگ است، می‌تواند دیده شدن بیشتری داشته باشد و در نتیجه، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش دهد. با تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمپین UTM، می‌توانید رفتار کاربران را بهتر بشناسید و کمپین‌های خودتان را بهینه کنید.

شکار خرگوش برای او راحت شده است و از طرفی خطر زخمی یا کشته‌شدن را هم در پی ندارد. شما تقریباً با هیچ دلیلی نمی‌توانید او را قانع کنید دوباره دنبال شکار گوزن با آن شاخ‌های بلند برود. انسان وقتی راه مطمئنی را کشف می‌کند که از آن نتیجه گرفته است، دیگر تمایلی برای خطرکردن و امتحان روش‌های جدید ندارد. اگر تا بحال تبلیغات فیس بوکی را ساخته باشید، طبیعتا با قانون ۲۰ درصد آشنایی دارید.

برای مثال، ممکن است شما هزینهٔ زیادی برای تبلیغات در گوگل دهید و از آن مشتری هم بگیرید؛ ولی در نهایت، به‌علت کوچک‌بودن حاشیهٔ سود کالایتان، درآمدی از آن حاصل نکنید. در کنار آن، فرصت‌های کاهش هزینه‌ها را هم کشف کنید؛ مثلاً شاید بتوانید با برون‌سپاری برخی وظایف، هزینهٔ کمتری برای آن‌ها خرج کنید. برای مثال، اگر از مقایسهٔ داده‌ها بفهمید کمپین‌های اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی به لیدها و فروش‌های بیشتری منجر شده است، بودجهٔ کمپین‌های بعدی را بیشتر بر این کانال متمرکز می‌کنید. با کمک داده‌ها می‌توانید مشتریان را در گروه‌های مختلف قرار دهید؛ مثلاً اهالی شهرهای مختلف، افرادی با رفتارهای خرید مشابه یا علایق یکسان. بخش‌بندی که انجام شود، زمینه برای بازاریابی و تبلیغات شخصی‌سازی‌شده هم فراهم می‌شود.

کوکو با ارائه گزارش‌های دقیق، به شما نشان می‌دهد که تبلیغات شما تا چه اندازه مؤثر بوده‌اند و چه بخش‌هایی نیاز به بهینه‌سازی دارند. منظور از دعوت به اقدام (Call to Action) این است که به مخاطب می‌گوید چه کاری انجام دهد. برای مثال «خرید کنید»، «بیشتر بدانید»، «ثبت‌نام کنید» یا «دانلود کنید» چند نمونه از دعوت به اقدام هستند.

این اعداد یا داده‌ها به ما می‌گویند مشتری چه نیازها، خواسته‌ها، تقاضاها، علایق و انتظاراتی دارد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک بر تجارت الکترونیک زمان و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، اما بسیاری از این کسب و کارهای محلی بیشتر نیازمند به پیاده روی برای تبلیغ هستند. از هدف‌گذاری مکانی برای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان محلی استفاده کنید،و این کار را به امید افزایش علاقه آنها و ایجاد بازدیدهای بیشتر به مغازه فیزیکی خود انجام دهید. اما همچنین می‌توانید از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان بیشتر برای برند خود استفاده کنید؛ چیزی که در دیگر پلت‌فرم‌های تبلیغاتی بخاطر هزینه‌های بالایشان کمتر انجام می‌شود.

یک مورد دیگر که باید بررسی شود هزینه به ازای هر کلیک (CPC) است که نشان می‌دهد برای هر کلیک روی بنر چه مقدار هزینه شده است. این وسط اگر به راه‌حل‌های کهنه بچسبیم، از بازار عقب می‌افتیم و نرخ بازگشت سرمایهٔ ما که روزگاری عدد خوبی هم به حساب می‌آمد، نسبت به دیگران بد می‌شود. ما در مقالهٔ «منظور از هزینه جذب مشتری چیست + راه‌های کاهش آن» دربارهٔ ۹ روش صحبت کردیم تا برای جذب هر مشتری کمتر خرج کنید و بازگشت سرمایه بیشتر شود. ظاهرا، نمایش دادن تصاویر محصولات مشتریان بر روی صفحه محصول نرخ مشارکت مشتری را تا ۴٫۶ درصد افزایش می‌دهد. و ضریب دگرگونی مشتری تقریبا دو برابر می‌شود (تا ۹٫۶ درصد) اگر مشتری با این تصاویر تعامل داشته باشد.

به زبان ساده‌تر، ROI نشان می‌دهد که هر یک تومان (یا هر واحد پولی دیگر) که در یک فعالیت تبلیغاتی هزینه می‌کنیم، چه مقدار درآمد یا سود برای ما به همراه خواهد داشت. چه راهی ساده‌تر از کاهش هزینه‌های سربار برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه؟ البته نه هر هزینه‌ای، بلکه هزینه‌هایی که به هیچ درآمدی منجر نمی‌شوند. داده و آنالیز آن در این بخش هم به کار می‌آید تا بفهمیم این هزینه‌ها کجا می‌رود و چرا سودی به همراه نمی‌آورد. هرکسی انتظار دارد از سرمایه‌گذاری خود نتیجه بگیرد؛ از سرمایه‌گذاری روی شرکت نوپا گرفته تا فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی! اغلب اوقات هم میزان ارزش سرمایه‌گذاری و بازدهی هم با نرخ بازگشت سرمایه (ROI) سنجیده می‌شود. برخلاف بازگشت سرمایه (ROI) که موفقیتِ کلّیِ استراتژی کمپین را می‌سنجد، ROAS فقط بازدهیِ استراتژی‌های خاص را در سطح تبلیغات اندازه‌گیری می‌کند.

اگر با مفاهیمی مانند پرسونای مخاطب یا تقسیم‌بندی بازار آشنا باشید، راحت‌تر متوجه می‌شوید که چطور هدف‌گذاری دقیق می‌تواند نتایج را بهبود ببخشد و تبلیغات را از یک بازی شانسی به یک استراتژی هدفمند تبدیل کند. ابزارهای تحلیل و گزارش‌گیری در بازاریابی اینترنتی، امکان رصد دقیق وضعیت کسب‌وکار را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین نرخ بازگشت سرمایه مثبت، به‌معنی سودآور بودن کمپین و منفی به‌معنی زیان‌ده بودن آن است. یکی یکی از رایج ترین راه ها برای بهبود کمپین های تبلیغاتی، انجام آزمایش های A و B است. به این ترتیب، شما دو نسخه متفاوت از آگهی را به دسته های مختلف مخاطب نشان می دهید و عملکرد آنها را با هم مقایسه می کنید.

شما می‌توانید مستقیماً کاربران را به صفحات مشخصی انتقال دهید یا اینکه آنها را با محصولات خود آشنا کنید. اگر شما پست تبلیغات در اینستاگرام  را درست مطالعه کرده باشید، می‌دانید که اینستاگرام برای بازاریابی برند شما از اهمیت زیادی برخوردار است و اینکه می‌دانید چگونه اولین تبلیغ اسپانسر اینستاگرامی خود را بسازید. در این پست ما به شما نکاتی را یاد می‌دهیم که با بکارگیری آن بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از روش‌های موثر در کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام است.

هرچند ممکن است از نظرسنجی نتایج ۱۰۰ درصد دقیقی نگیرید، اگر رفتارهای ناخودآگاه مشتری را از منابع دیگر دنبال کنید، مثل نقشهٔ حرارتی هاتجر، با داده‌های جذاب‌تری روبرو خواهید شد. از آنجایی که این محتوا توسط کاربران واقعی تولید شده است، بسیار منحصربفرد و دست اول است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما می توانید به صفحه اصلی سایت و صفحه درباره شرکت تارنما مراجعه کنید. برای نمونه، اگر فروشنده ساعت‌های درجه یک و لاکچری هستید، افزودن «ارزان» به‌عنوان یک کلمه کلیدی منفی تضمین می‌کند که آگهی شما برای جستجوی «ساعت‌های ارزان‌قیمت» نشان داده نمی‌شود. پس از تکمیل این اطلاعات، ابزار به صورت خودکار لینک UTM شما را تولید می‌کند. استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...

در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام می‌شود (Tidio)، چشم‌پوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! برنامه‌های وفاداری مانند ارائۀ تخفیف‌های ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف می‌توانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، می‌توانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمع‌آوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژه‌ای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند. برای کاهش نرخ از دست دادن مشتریان، برنامه‌های وفاداری و پشتیبانی مشتریان کلیدی هستند. ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده با پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها می‌تواند مشتریان قدیمی را به بازگشت تشویق کند.

نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وب‌گردی استفاده می‌کنند، بر تجربه تبلیغاتی آن‌ها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاه‌ها، می‌توانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدف‌گذاری بر اساس کلمات کلیدی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

و تنها راهی که بتوان دریافت کدام محتوا با مخاطب بهتر رابطه برقرار می‌کند انجام آزمایش‌های متفاوت است. وقتی به خوبی با نحوه عملکرد ROAS آشنا شدید، می‌توانید تبلیغات و حساب‌های خود را بهینه‌سازی کنید، ترجیحاً با کمک بازاریاب‌های دیجیتال باتجربه‌تر. در ابتدا شاید محاسبه این معیار پیچیده به نظر برسد، اما فرمول محاسبه ROAS به سادگی تقسیم درآمد تبلیغات بر هزینه کمپین است.

همین مسئله است که دیجی‌کالا حتی دربارهٔ برخورد مامور پست هم به سراغ نظرسنجی از مشتری می‌رود. داده‌ها به شما می‌گویند کدام نقاط تماس و کانال‌های بازاریابی بازدهی بیشتری دارند و کدام عملکرد ضعیفی نشان می‌دهند. تبلیغات چند محصوله، یا تبلیغات ورقه‌ای را می‌توان در اینستاگرام درست همانند فیسبوک استفاده کرد. اینستاگرام یک پلت فرم به شدت تصویری است، بدان معنی که تصاویر الصاق شده به تبلیغات ما نسبت به هر فرمت دیگری بیشتر بیننده را جذب خواهد کرد. در صورت امکان، لوگو را با عنصر قابل تشخیص دیگری از برند خود جایگزین کنید. پس از اولین کمپین‌های خود برای فهمیدن این نکات درباره مخاطبانتان استفاده کنید.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
وب سایت منبع