تیونینگ خودرو ال ۹۰
خودروی L90؛ بررسی امکانات، مشخصات فنی و آپشنهای ال 90
این خودرو برای طی کردن مسافت 100 کیلومتر در مسیرهای خارج شهر و اتوبان ها ، 6 لیتر بنزین مصرف می کند . مصرف سوخت ترکیبی خودرو ال 90 برابر با 7.4 لیتر برای 100 کیلومتر مسافت است . کلیه خدمات ریمپ کاراک ، با ضمانت ارائه می شوند و در صورت هرگونه نارضایتی از جانب مشتری ، وجه پرداختی بازگردانده می شود. اگر خواستار افزایش دوام و طول عمر خودرو خود هستید ، همین حالا با ما تماس بگیرید و وقت رزرو کنید. با وجود موتور کوچک پراید، ریمپ میتواند عملکرد قابلتوجهی به این خودرو اضافه کند.
بااینحال تیونینگ کردن این خودرو کار بسیار مفیدی است و آن را آماده مسابقات جدی میکند. در برزیل رنو تندر یا همان داچیا ساندرو از سال 2007 توسط رنو در کارخانه São José dos Pinhais ساخته شده است و مدل فیس لیفت آن در سال 2010 معرفی شد.در آفریقای جنوبی، تنها از نسخه 2009 در تولید کارخانه نیسان در سال 2009 تولید شد. هنگامی که لوگان ظاهر شد، تمام موتورها به استاندارد یورو 3 رسیده بودند و از ژانویه سال 2007، تمام موتورها از جمله موتور دیزل با استاندارد یورو 4 تطابق یافتند و قدرت نمونه های پایه تا 70 اسب بخار افزایش داده شدند. داچیا لوگان بسته حضور یا موقعیت نام تجاری رنو در کشورهای مختلف تحت عنوان هایی نظیر رنو لوگان، نیسان آپریو، ماهیندرا وریتو، رنو تندر 90، لادا لارگوس (MCV)، نیسان NP200 پیکاپ یا رنو سیمبل (به عنوان مدل نسل سوم) به بازار عرضه شده است. داشتن قطعات مناسب خودرو و لوازم جانبی خودرو به شما کمک می کند تا خودرو به روز و به دور از مشکل داشته باشید قدرت خودرو را افزایش دهید و به راحتی به سفرهای طولانی مدتی که برنامه ریزی کرده اید بروید. خودروهای ال 90 جدید سنسور اکسیژن دوم دارند که در موارد متعدد دیده شده که سنسور دوم اکسیژن بدلیل حساسیت زیادتر در مواجهه با بنزین های بی کیفیت دچار آسیب میشوند و یا خطا می اندازند و یا خطا نمی اندازند.
تندر 90 در طول تاریخ تولید خود در نسخه های مختلفی از جمله وانت و استیشن به بازار های جهانی عرضه شد. داچیا لوگان در سال 2005 با حضور در تست ایمنی یورو انکپ، سه ستاره ایمنی را به دست آورد. به دلیل آن که دنا پلاس توربو به صورت استاندارد و فابریک کارخانهای دارای سیستم پرخوران است و توان بیشتری نسبت به مدل معمولی ارائه میدهد، میتوان برای تقویت نسبی این خودرو کارهای بیشتری انجام داد و توان هیجانانگیزتری دریافت کرد. البته استهلاک موتور EF7 توربو در حالت عادی کمی بالاست و در صورت تقویت و استفاده از شاتون پیستونهای فابریک، این استهلاک میتواند بیشتر هم بشود. بدین منظور اگر از شاتون پیستونهای تقویتشده و باکیفیتتر استفاده شود، میتوان بروز ایراداتی مثل شاتون زدن را در این خودرو به حداقل رساند.
یکی از مزایای برجسته ریمپ ECU، توانایی آزادسازی پتانسیل کامل موتور خودرو است که به طور قابل توجهی قدرت و شتاب آن را افزایش میدهد. با بهینهسازی ترکیب هوا و سوخت و تنظیم دقیق زمانبندی جرقه، ریمپ میتواند عملکرد موتور را بهبود بخشد بدون نیاز به ارتقاء سختافزاری گرانقیمت. این به این معناست که با یک تغییر نرمافزاری ساده، خودروی شما میتواند افزایش قدرت و واکنش بهتری را تجربه کند. زودتر شروع شدن عملکرد فن در خودرو زمان بالا آمدن دمای رادیاتور و کاهش دمای فن از مهمترین کارهایی است که می توان در زمان ریمپ ال ۹۰ انجام داد. چرا که کاهش دمای فن از طریق ریمپ ایسیو، خودرو دیگر جوش نمی آورد و در نتیجه واشر نمی سوزد.
بنابراین، این روش بهعنوان یک راهحل مقرونبهصرفه و مؤثر برای بهینهسازی عملکرد خودرو و کاهش هزینههای نگهداری محسوب میشود. گرچه روی سرعت و قدرت این خودرو در فیلمهایی همچون سریع و خشن بسیار مانور داده شده است، اما نباید زیادی آن را جدی گرفت. بااینحال جای نگرانی نیست، شما میتوانید با صرف هزینه کم و در مدتزمان کوتاهی این خودرو را تیونینگ کنید و قابلیتهای آن را ارتقا دهید. اکثر مدلهای این خودرو، بهخصوص مدلهای پس از 2000 میلادی مناسب تیونینگ نیستند و بیشتر افراد تیونینگ مدلهای پیش از 2000 را ترجیح میدهند. خودروی پژو پرشیا یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی در بین جوانان است. بسیاری از رانندگان پژو پارس این خودرو را مناسب مسابقات اتومبیلرانی میدانند و بارها نیز هنرنماییهای آنها را در خیابان و اتوبان مشاهده کردهایم.
یکی دیگر از علل موفقیت این خودروی جذاب، حضور آن در بازیهای ویدئویی بود که آن را بیشتر به مشتریان و نوجوانان معرفی میکرد. این خودرو قابلیت تیونینگ بسیار بالایی دارد و استفاده از آن در مسابقات اتومبیلرانی رایج است. به عنوان مثال، آینه های بعل متقارن هستند و می توانند در هر دو طرف خودرو استفاده شوند، شیشه های خودرو نسبت به حالت عادی فلت تر و صاف تر هستند، و داشبورد به صورت یک تکه قالب گیری تزریقی است. از زمان عرضه تندر 90 یا همان داچیا لوگان تخمین زده است که بیش از 4 میلیون فروش در سراسر جهان انجام شده است. بالا بودن نرخ مصرف بنزین، مشکلات گیربکس اتومات و ضعف و کندی آن، بالا بودن بیش از اندازه دمای آب و… . ریمپ ECU در تمامی نمایندگی های کاراکال تیونینگ با ضمانت نامه کتبی 30 ماهه انجام میگردد.
ریمپ ecu خودروی ال 90 یکی از مهم ترین روش های کاهش مصرف سوخت است که این کار علاوه بر اینکه کمک میکند خودروی شما مصرف خوبی داشته باشد، کمک میکند احتراق شما نیز کامل انجام شود و با این کار شتاب شما نیز افزایش می یابد . تندر 90 یا ال 90 که با نام داچیا لوگان در بازار های جهانی عرضه شده بود، یکی از پر فروش ترین محصولات مونتاژی در دو شرکت پارس خودرو و ایران خودرو به شمار می رود. این محصول دوست داشتنی که در ابتدا قرار بود با قیمت بسیار ارزان به بازار عرضه شود، در نهایت روی ارزانی را به خود ندید. با وجود مشخصات فنی بسیار خوب که در راس آن موتور K4M رنو قرار داشت، ظاهر نه چندان دلچسب L90 همواره مورد انتقاد قرار داشت. ریمپ ECU یا بازنویسی و تنظیم مجدد واحد کنترل موتور، یکی از روشهای مدرن و مؤثر برای بهینهسازی عملکرد خودرو است. این فرآیند بهویژه در خودروهای ایرانی کاربرد فراوانی دارد و به کمک آن میتوان تنظیمات کارخانهای ECU را تغییر داد تا عملکرد موتور بهبود یابد.
کیفیت متریال استفاده شده در کابین مطلوب نیست و از پلاستیک خشک در نقاط مختلف داشبورد و رو دریها استفاده شده است.
خودروی کیا سراتو یکی دیگر از ماشینهای پرطرفداری است که توسط شرکت سایپا عرضه میشده است. این خودروی کرهای مونتاژ شده در داخل کشور، هم از سرعت بالا و هم از امنیت بسیار مناسبی برخوردار است. از طرفی دیگر کیا سراتو ظاهر جذاب و خشنی نیز دارد که آن را تبدیل به یک گزینه بسیار مناسب برای حضور در مسابقات اتومبیلرانی میکند. بااینوصف شما میتوانید با تیونینگ این خودرو، ویژگیهای آن را تا چندین درجه بهبود دهید و آن را آماده رقابت با بزرگان عرصه اتومبیلرانی کنید. معمولاً این لغت را بیشتر در حوزه مکانیک خودرو میشنویم و معنای آن در این زمینه، ارتقای ویژگیهای ظاهری و فنی خودرو است. تاریخچه این فرایند به سالهای میانی قرن بیستم میلادی میرسد و در آن زمان مهندسان خودروها و وسایل مبتنی بر موتورهای احتراق را تقویت کرده و ارتقا میدادند.
البته افزایش شتاب و گشتاور خودرو از طریق ریمپ ایسیو برای کاربری های بالای 15% تقویت توصیه نمی شود چون افزایش شتاب و گشتاور خودرو استیج2 از طریق ریمپ ایسیو بیشتر برای کسانی است که در مسابقات درگ و… شرکت می کنند . تندر 90 که نام اصلی آن داچیان لوگان میباشد، خودرویی است که در ایران تولید میشود. این ماشین را مشترکا شرکت فرانسوی و رومانیایی برای اولین بار تولید کردند که بعدها نیز شرکت ایرانی رنو پارس هم آن تولید و به بازار عرضه میکند. استفاده از اسپویلر و دفیوزر تزئینی هم ظاهر متفاوتی را خلق میکند، همچنین کیت های بدنه و رینگ های اسپورت موجود هم قابل استفاده هستند. پیشنهاد میکنم تیونینگ ظاهری ال ۹۰ را دست کم نگیرید اگر سلیقه خوبی داشته باشید میتوانید از ال ۹۰ خودرویی جذاب و متفاوت بسازید که چشم ها را خیره کنید. نسخه موجود در بازار ایران در سال 2004 میلادی از خط تولید مشترک رنو فرانسه و داچیا رومانی خارج شد و با فاصله زمانی کمی به بازار ایران راه یافت.
زیرا دمای آب و در واقع دمای شروع به کار فن موتور بسیار بالاست و باعث کاهش عمر گیربکس در آنها می شود. شامل موتور بنزینی و گیربکس دنده دستی که بصورت عمده در دو نرم افزار یورو2 و یورو4 قابل دسترسی می باشد؛ خودروهای تندر90 تا ابتدای سال 91 یورو2 هستند و پس از آن یورو4 شده اند. در مدل های یورو4 سنسور کیلومتر حذف شده است و به جای آن کورکُن قرار داده و ایسیو از اطلاعات سنسورABS برای فهمیدن سرعت استفاده می کند. ریمپ ECU تنظیمات پیش فرض و نرم افزار ساخته شده توسط سازنده خودرو را تغییر می دهد. هنگام ریمپ ایسیو یک وسیله نقلیه، نرم افزار ECU قدیمی با نرم افزار سفارشی بازنویسی شده و در پورت سریال خودرو قرار می گیرد.
البته در اینجا خودروهای پرتیراژ تولید داخل مدنظر است و نمونههای گرانقیمت وارداتی که قطعا قابلیت بیشتری برای تیونینگ دارند، مد نظر ما نیستند. یکی از خودروهای اسپرت تویوتا، خودروی سوپرا است که طی سالهای 1978 تا 2002 تولید و عرضه شده است. این خودروی جذاب میتواند با حداکثر سرعتی برابر با 388 کیلومتر بر ساعت حرکت کند که در نوع خودش یک شاهکار محسوب میشود. تیونینگ این خودرو در سالهای ابتدایی قرن بیست و یکم صورت گرفت و با نصب یک موتور 3 لیتری توربو شارژر بر روی آن، شاهد رکوردهایی بسیار بالایی از این خودرو بودیم. خودروی تویوتا سوپرا با ظاهر اسپرت و جذابی که دارد، هنوز هم گزینه مناسبی برای پیستهای اتومبیلرانی است.
در تیونینگ انجین خودرو، هدرز قطعا یکی از اولین قطعاتی است که بر روی آن نصب میشود. وظیفه هدرز، تخلیه سریع تر و کامل تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا همان دود تولید شده است. یکی دیگر از تاثیرات شگرف هدرز، کمک به مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر پیشرانه است.این قطعه میتواند با ریمپ بازدهی تا ۱۳ درصدی داشته باشد. هدرز موجود، طبق نتایج تستهای داینو، باعث افزایش بین 8 تا 13 اسب بخاری در انواع مدل های خودرو تندر 90 هستند، شده است. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که این اختلاف در بازدهی، به مدل خودرو، قطعات دیگر نصب شده از جمله شمع، کیت مکش و...
جنس به کار رفته در هدرز نیز تاثیر بسیار مهمی در عملکرد پیشرانه خواهد داشت. هدرز موجود از جنس استیل 304 بهرهمند است که بهترین کیفیت به شمار میرود. با استفاده از ریمپ ECU، تنظیمات دقیق موتور خودرو بهطور کامل بهینهسازی میشود، بهطوریکه برنامههای مصرف سوخت بهطور مؤثری کاهش هدررفت انرژی را اعمال میکنند. این بهینهسازی نهتنها باعث کاهش مصرف سوخت میشود، بلکه بهطور قابلتوجهی هزینههای سوخت شما را در بلندمدت کاهش میدهد. بهویژه در شرایط پرترافیک شهری یا در سفرهای طولانی، این تغییرات بهخوبی خود را نشان میدهند و باعث میشود خودرو با راندمان بالاتری عمل کرده و با هر باک بنزین مسافت بیشتری طی کند. این بهبود در عملکرد موتور بهویژه برای رانندگان شهری که روزانه در ترافیک هستند یا افرادی که سفرهای طولانی انجام میدهند، بسیار مفید است.
یکی از کارهای ریمپ ایسیو کاهش دمای فن مربوط به خودروها می باشد که در اینجا کاهش دمای فن خودروی ال 90 از طریق ریمپ ایسیو ال 90 مورد نظر است. با ریمپ و کاهش دمای فن خودرو ، دمای موتور l90 کاهش می یابد ، از این رو دیگر با مشکلاتی از قبیل گیرپاژ و جوش آوردن موتور به خصوص در فصول گرم سال ، مواجه نخواهیم شد. با ریمپ ایسیو ال 90 و کاهش دمای فن و کاهش دمای موتور l90 ، برای همیشه با خیالی آسوده در زمستان و بخصوص تابستان خودرو خود را برانید. یکی از مشکلات رایجی که رانندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند ، داغ شدن موتور خودرو و به اصطلاح جوش آوردن موتور است که ما در کاراک برای همیشه شما را از شر این مشکل رها می کنیم. با تنظیمات دقیقتر موتور و بهینهسازی عملکرد آن، نه تنها قدرت و شتاب خودرو افزایش مییابد، بلکه مصرف سوخت نیز کاهش مییابد. این امر بهویژه برای خودروهای ایرانی مانند پراید، پژو، سمند و تیبا که در ترافیک شهری یا سفرهای طولانی استفاده میشوند، میتواند تفاوت زیادی در هزینههای سوخت ایجاد کند.
در سپتامبر 2006 (1387)، تعدادی بهبودهای جدید، مانند یک دکمه صندوق پران، یک سر دنده جدید، لامپهای عقب کریستال، و همچنین طرح های جدید برای تریم چرخ ها و چرخ های آلیاژی علاوه بر سه رنگ جدید معرفی شد. همچنین، جدیدترین مدل Prestige در سطح محدوده معرفی شده بود که شامل آینه بغل های بزرگتر، بامپرهای همرنگ رنگی بدنه (به طور کامل)، دستگیره های در کروم کاری شده، اهرم چرخ دنده چرمی و فرمان، و نیز سایر اصلاحات داخلی بود. این تنها با یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ بنزین بود که 105 اسب بخار (78 کیلو وات) را توسعه داد. در تاریخ 1 ژوئیه 2008 (1387) تقریبا چهار سال پس از انتشار نخستین لوگان، نسخه ای با نام نیو (New) داچیا لوگان معرفی شد. این به روز رسانی ضاهری در اکتبر همان سال در مدل استیشن واگن نیز اعمال شد. کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت تخصصی همواره افتخار ارائه خدمات نوین و پیشرو را به شما داشته است.
نکتهای که لازم است بدانید این است که حتی بهترین ماشین شاسیبلند را نمیتوان تیونینگ کرد و یا بهسختی میتوان تیونینگ کرد. برای کلیه خودروهای زیر 10هزارکیلومتر که به کاراکال مراجعه می کنند تا 15درصد تخفیف دائمی اعمال می شود. تکنولوژی شمع از روز اول تشکیل شده بود از 1 الکترود وسط و 1 الکترود بدنه که 9 سال بعد تعداد الکترود بدنه به 2 عدد افزایش یافت و به 3 الکترود نیز رسید. در سال ۱۹۹۲ BMW از شمع های 4 الکترود استفاده کرد که ساخت شرکت بوش بودند. نسخه الکتریکییک نسخه الکتریکی از سدان وریتو و نسخه هاچ بک آن یعنی وریتو وایب به عنوان EVerito از سال 2016 تاکنون به فروش میرسد.
شرکت سازنده ایسیو ، پارامترهای مربوط به ایسیو در حد یک استاندارد قرار میدهد . ما با ریمپ ایسیو خودروی شما و اصلاح جرقه زنی ، اکسیژن و پاشش سوخت و هم چنین برنامه ریزی سنسور اول و یا برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن ، میتوانیم مصرف سوخت شما را کاهش دهیم . اولین نسخه از ال 90 با بهره گیری از گیربکس 5 سرعته دستی به بازار عرضه شد و پس از آن نیز نمونه اتوماتیک 4 دنده آن وارد بازار شد. نام گیربکس به کار رفته توسط رنو در تندر 90 به عنوان AL4 شناخته می شد که یکی از خوشنام ترین گیربکس های خودکار بازار به شمار می رود. شتاب صفر تا صد خودروی 1100 کیلوگرمی رنو برابر با 10.2 ثانیه اعلام شده است. خودروی رانا مجهز به موتور TU5 یکی از مهم ترین رقبای L90 شناخته می شود که شتاب صفر تا صد آن زمان 12 ثانیه را نشان می دهد.
صفر تا صد ال 90 معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو L90 و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. رنو تندر ۹۰ یا همان رنو ال ۹۰ معروف، سدانی که خودروی یکسانی با داچیا لوگان بوده و فروش و محبوبیت بسیار خوبی را در اروپا و کشور های درحال توسعه بدست آورد. تندر۹۰ یا همان لوگان در اصل یک محصول ساخته شده توسط کمپانی رومانیایی داچیا است. با توجه به اینکه این خودروساز زیرمجموعه رنو بوده و رنو هم با نیسان همکاری دارد این خودرو نهایتا تحت لوگو این سه شرکت در کشور های بسیاری مانند کشورهای شرق اروپا عرضه شد و توانست فروش خوبی را تجربه کند. تندر۹۰ یک سدان کوچک و اقتصادی بحساب میاید و شاید بتوان گفت آن برتری که باعث فروش و موفقیت آن شده استهلاک بسیار پایین و مقرون به صرفه بودنش باشد. همچنین برای تیونینگ ال 90 دست شما بسیار باز است که باعث شده این خودرو در بین جوانان نیز از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.
در بحث هزینه های نگهداری و سرویس های دوره ای باید ال 90 را با سایر اتومبیل های وارداتی مقایسه کرد که از این حیث نیز، اتومبیل به نسبت ارزان قیمتی به شمار می رود. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نامآورترین و معتبرترین مجموعههای این حوزه در منطقه شناخته میشود. ما با بهرهگیری از تیمی حرفهای از متخصصان و علاقهمندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه میدهیم. در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوریها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن میرسانیم و تجربهای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان میآوریم. با توجه به جذابیت موضوع تیونینگ خودرو میخواهیم پنج مورد از بهترین ماشین ها برای تیونینگ در ایران را معرفی کنیم.
از سال 97 به بعد خبری از مدلهای E1 نبود و همهی خودروهای L90 در مدل E2 تولید و عرضه شدند. از آنجایی که تولید این ماشین توسط دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو تولید میشود، اما قیمتهای آن متفاوت است. امروزه شرکت ایران خودرو مدل تندر 90 اتوماتیک، E2 و مدل پلاس به بازار عرضه میکند. در سالهای اول تولید ال 90 تیپ پایه یا E0 تولید میشد که مه شکن عقب و جلو نداشت و دارای رینگهای پلاستیکی بود. علاوه بر افزایش شتاب و قدرت، این بهبود در بهرهوری سوخت به معنای کاهش تعداد دفعات سوختگیری و هزینههای اضافی است که در طولانیمدت موجب صرفهجویی میشود.
در هر دو صورت مشکلاتی در روند حرکتی خودرو پیش می آورد.در صورتی که خطا نیندازد با یک برنامه نویسی خاص ، اصلاح حرکتی و بهینه سازی رخ میدهد ، در صورتی که خطا بیندازد یا با برنامه نویسی مشکلش حل میشود و یا بایستی سنسور را حذف کرد. تندر 90 نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با شرکت رنو روی ماشین رنو لوگان قرار داده است. فن خودرو ، قطعه ای است که روی رادیاتور نصب می شود و وظیفه آن خنک کردن غیر مستقیم موتور است. فن ، آب داغی که از موتور به رادیاتور برگشته است را خنک کرده و سبب کاهش دمای موتور l90 می شود. رانا به دلیل موتور TU5 و طراحی مناسب، با ریمپ میتواند عملکرد بهتری داشته باشد. تیونینگ گرچه در ابتدا بهصورت غیراستاندارد صورت میگرفت، اما با پیشرفتهایی که در این زمینه حاصل شد، این فرایند بهصورت استاندارد و علمی انجام شده و خودروهای ضعیف میتوانند با کمک آن آماده مسابقات شوند.
Mahindra Veritoپس از انحلال سرمایه گذاری مشترک هند بین رنو هند و M & M در سال 2010، ماهیندرا حقوق تولید و فروش لوگان را با نام خود یعنی ماهیندرا وریتو با تغییرات جزئی در جلو، اما حفظ موتورهای دیزل رنو را حفظ کرد. در تاریخ 26 ژوئیه 2012، نسخه فیس لیفت خودرو توسط ماهیندرا در دهلی نو و در تاریخ 5 ژوئن 2013 منتشر شد، نسخه هاچ بک در مومبای نیز به نام وریتو وایب معرفی شد. در ماه ژوئن 2004 (1383 شمسی) فروش خودرو به طور رسمی آغاز شد و در سپتامبر 2004 بازاریابی آن شروع شد. در ابتدا رنو نیازی به فروش لوگان در اروپای غربی احساس نکرد، اما در ژوئن 2005 واردات یک نسخه گرانقیمت تر از خودرو که قیمت آن از حدود 7،500 یورو شروع میشد آغاز شد. این یک موفقیت غیرمنتظره بود در ارتباط با افرادی که مایل بودند یک ماشین ارزان قیمت و ساده را نیز خود بتوانند تعمیر کنند.
همچنین شتاب خودرو بهتر می شود و صدای تق تق از گیربکس و به اصطلاح ناک نیز برطرف می شود. ریمپ خودرو ال ۹۰ یا به اصطلاح ( ریمپ ایسیو) تنظیمات نرم افزاری است که به جای نرم افزارهای داخل ECU خودرو قرار دارد. این نرم افزار به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل خود می گیرد و وقتی ریمپ ECU جایگزین آن می شود تاثیرات زیادی در شتاب و مصرف سوخت ایجاد می کند. بنابراین ایسیو( ECU) یک کامپیوتر کوچکی است که کارکرد موتور را کنترل می کند. کالبیره کردن این نرم افزار قبل از اینکه وارد بازار خودور شود، انجام می گیرد. این خودرو که اصالتی فرانسوی دارد و در ایران مونتاژ میشود، از دسته خودروهای دارای سواری راحت و آپشنالی بوده که همواره شانس بالایی برای انتخاب توسط اتومبیلرانان داشته است.
در کنار تیپ مناسب، قطعات این خودرو کیفیت بالا و دوام طولانی دارند که آن را برای انجام تیونینگ و حضور در مسابقات، تبدیل به یک گزینه عالی میکنند. یکی از ضعفهای مهم خودروی رنو ساندرو، گیربکس ضعیف باقدرت و گشتاور بسیار پایین و شتاب کم است که منجر به افزایش شدید مصرف سوخت میشود. نکته منفی دیگر ادامه نیافتن همکاری شرکت خودروسازی رنو فرانسه و شرکت خودروسازی پارسخودرو در زمینه واردات این خودرو است و شما مجبور به استفاده از مدلهای قدیمی این خودرو هستید. کاهش مصرف ال 90 توسط برنامه نویسی حرفه ای و منحصر به فرد تکنسین کاراک ، بهترین راه برای بهبود مصرف سوخت خودرو شما است . ریمپ ایسیو مزایا زیادی دارد که بهترین آن کاهش مصرف بنزین است که به شما برای صرفه جویی در هزینه هایتان و همچنین پیشگیری از آلودگی هوا کمک زیادی می کند . با ریمپ بدون نیاز به تغییرات مکانیکی پر هزینه و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود دست یابید .
خودروی BMW 235i حتی در نسخههای پایه و بدون تیونینگ نیز قابلیت حضور در پیست را دارد، بااینحال با ظهور رقبای بزرگی در این عرصه، تولیدکنندگان آن مجبور به انجام یک سری تغییرات در آن شدهاند. در مدلهای اخیر خودروی BMW 235i از یک پیشرانه توربو شارژر 3 لیتری استفاده شده که باتوجهبه این حجم و تعداد 6 عدد سیلندر، قابلیت تولید 300 اسب بخار توان را دارد. این خودروی جذاب و سرکش، میتواند در عرض 5 ثانیه از سرعت صفر به 97 کیلومتر بر ساعت برسد که آن را مبدل به یکی از کاندیداهای همیشگی قهرمانی در مسابقات کرده است. میل تعادل، نسبت به کارایی که برای خودروی شما به همراه می آورد هزینه کمی دارد و برای اکثر خودرو ها تولید شده است.استرس بار ال ۹۰ و ساندرو، برند نورا یکی از بهترین قطعات تیونینگ موجود برای این دو خودرو به شمار می آید. شما می توانید با استفاده از این محصول، طول عمر جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو خود را بالا ببرید. همچنین استرس بار ال ۹۰ و ساندرو می تواند، موجب پایین آمدن درصد خطر در پیچ ها و انحرافات جاده ها باشد.
خودروی ولوو 850 در سال 1991 توسط شرکت سوئدی ولوو تولید و عرضه شد و باتوجهبه موتور توربو شارژر 2.4 لیتری و ابعاد مناسبی که دارد، خیلی زود در دل رانندگان حرفهای جا باز کرد. عجیب نیست که سرعت این خودروی 4 سیلندر تا 237 کیلومتر بر ساعت نیز میرسد و موتور آن قابلیت تولید 193 اسب بخار توان را دارد. سیستم تعلیق رنو تندر نرم و قوی است، و شاسی خودرو بالاتر از بسیاری از دیگر اتومبیل های جمع و جور همرده است تا برای حرک در جاده های خاکی و یا با آسفالت نا مناسب به خوبی هماهنگ باشد. این موتور برای رانندگی با کیفیت سوخت به نسبت پایین نیز آماده است البته سوخت مورد استفاده در این را از تمام بنزین های دنیا مستثنا بدانید زیرا حتی در خودروهای پراید نیز باعث بروز ناک میشود. سیستم تهویه مطبوع به اندازه کافی قدرتمند است تا کابین را به خوبی خنک کند. (درجه حرارت بالای 40 درجه سانتیگراد در خاورمیانه و دریای مدیترانه معمول است).
من همچنین لیستی از مشخصات را در سه کلمه – مدرن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه تهیه کردم – و اضافه کرد که هر چیز دیگری قابل مذاکره است. ارزان ترین نسخه ماشین 4900 یورو و در نسخه های فول آپشن 11،200 یورو ، بسته به تجهیزات و هزینه گمرک قیمت دارد. (مدل های پایه برای اروپای غربی، جایی که این خودرو به عنوان داچیا شناخته شده است و معمولا در نمایندگی های رنو فروخته می شود، تا حدودی گران تر هستند. در خودروی ال نود، یکی از مشکلات بسیار شایع و همیشگی، روشن بودن دائمی چراغ چک است که به دلیل خطای فرسودگی کاتالیست نمایش داده می شود. این خطای کاذب با تعویض سنسور اکسیژن هم برطرف نمی شود و تنها راه حل آن، ریمپ ایسیو است. در حقیقت علم ریمپ، علم گرفتن خروجی و توان بیشتر از موتور بوسیله کالیبراسیون اپتیمم (optimum calibration) ایسیو می باشد که تخصص شرکت کاراکال تیونینگ می باشد در این روش بدون افزایش مصرف سوخت راندمان موتور بهینه می شود.
میل تعادل نسبت به کارایی که برای خودروی شما به همراه می آورد هزینه کمی دارد و برای اکثر خودرو ها تولید شده است. همچنین که با تیونینگ ال 90 به قدرت بالاتری دست میابید نیازمند استفاده از قطعات محکم و با کیفیت تری در خودروی خود دارید که تاثیر چشمگیری بر استهلاک و عمر موتور شما دارد. این موارد حتی می تواند به تعویض یاتاقان ها و پیچ های موتور با نمونه های افترمارکت شود. مرکز ریمپ کاراک ، با تکنسین حرفه ای و مجرب ، اتومبیل شما را با قیمت و کیفیت رقابتی ریمپ می کند ؛ تا از خودرو خود نهایت بهره را ببرید. ابزار آلات بکار گرفته شده در این مرکز ، دقیق ، بروز و پیشرفته بوده و نتیجه مورد نظرتان را با ماندگاری بالا حاصل می آورند. ECU Remaping ایجاد یک اپدیت و تجدید نظر در نرم افزار استاندارد ECU است .
ایسیو کانتیننتال یکی از ایسیوهای پرتیراژ در نوع خودروهای اروپایی است که ضعف های زیادی در برنامه ریزی آن مشاهده می شود که مخصوصا با شرایط موجود در ایران، ناهماهنگی های شدیدی دارد. به همین خاطر به مالکان خودروهای تندر نود، توصیه می شود که حتما از ریمپ ایسیو برای اصلاح این تنظیمات و افزایش راندمان موتور بهره ببرند. امروزه، بدون شک، ریمپ خودرو به یک روند برای هر دوستدار خودرو تبدیل شده است. در ریمپ ECU، تنظیمات موتور به گونهای تغییر میکند که از سوخت بهطور بهینه استفاده شود. به عبارت دیگر، نسبت سوخت و هوا و زمانبندی جرقه به شکلی تنظیم میشود که موتور با کارایی بالاتر عمل کند و به همین دلیل، نیاز به مصرف سوخت اضافی کمتر میشود.
ناگفته نماند آن دوره از مسابقه بدلیل وجود مه نیمه کاره و در 9 ساعت و نیم انجام شد. کاهش مصرف سوخت از عواملی هستند که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته است. اینکه چگونه میتوان خودرویی کم مصرف داشت و یا مصرف سوخت خودرو را کاهش داد از جمله مسائلی هستند که اکثر راننده ها به دانستن آنها علاقه دارند. در این موارد باید به تیونینگ کاران مراجعه کرد که خدمات چیپ تیونینگ خودروها را انجام میدهند . شتاب صفر تا صد نسخه اتوماتیک تندر 90 مجهز به گیربکس AL4 به صورت دقیق برابر با 11.7 ثانیه اعلام شده که در مقایسه با سایر اتومبیل های مجهز به جعبه دنده خودکار، در سطح قابل قبولی ارزیابی می شود.
لوگان بر اساس پلت فرم داچیا B0 طراحی شده است، همچنین این پلتفرم برای رنو کلیو II و سایر مدل های رنو و نیسان استفاده می شود. این خودرو دارای 50٪ قطعات کمتر از یک خودروی به روز رنو است و دارای تعداد محدودی وسایل الکترونیکی است به طور مثال نوع دنده ای این خودرو دارای دریچه گاز سیمی است و استیپر دارد. این امر باعث می شود که ماشین برای تولید ارزان تر تمام شود و برای تعمیر راحت تر و ارزان تر شود. بعدها از تندر نود، مدل های فیس لیفتی هم عرضه شد که هم تغییرات ظاهری داشتند و هم امکانات رفاهی بهتری روی آنها نصب شد. تندر 90 با 3 تیپ E و E1 و E2 عرضه شد که تیپ E2 امکانات بیشتری نسبت به بقیه داشت. هر خودرویی ، واحدی دارد به اسم مغز خودرو که به آن ایسیو خودرو یا کامپیوتر خودرو می گویند .
در واقع، ریمپ به موتور اجازه میدهد تا با بازده بالاتری عمل کند و در عین حال فشار اضافی را از روی قطعات حیاتی بردارد. این فرآیند باعث میشود که قطعات موتور کمتر در معرض سایش قرار گیرند و بهویژه در بلندمدت، نیازی به تعویض زودهنگام نداشته باشند. علاوه بر این، به دلیل بهینهسازی دما و کاهش استهلاک، خودرو عملکردی پایدارتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت. برای رانندگانی که به دنبال کاهش هزینههای نگهداری و افزایش عمر خودرو هستند، ریمپ ECU یک راهکار مقرونبهصرفه و مؤثر به شمار میآید. این فرآیند نه تنها باعث بهبود کارایی خودرو میشود بلکه بهطور قابل توجهی هزینههای طولانیمدت مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش میدهد.
در این مقاله از تیونینگ به بررسی مشخصات و ویژگیهای خودروی L90 پرداختیم؛ معایب و مزایای آن را با هم بررسی کردهایم. شما نیز میتوانید تجربیات خود را از ماشین ال 90 در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. یکی از نکات مثبت در این خودرو حالت جادار بودن آن است که به خوبی قادر است 4 الی 5 سرنشین را در خود جای دهد. در ابتدا پس از عرضه این ماشین به بازار با انتقاد فراوانی روبهرو شد، اما بعد از مدتی چشمها به این خودرو عادت کرد و در نهایت به یکی از محبوبترین خودروهای تولید داخل تبدیل شد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
برای یک خودروی شهری می توانید سراغ چیپ تیونینگ و ریمپ ایسیو یا نصب کیت مکش هوا و همینطور نصب هدرز بروید. با انجام این تغییرات، تغییر قابل ملاحضه ای را شاهد خواهید بود همچنین این موارد تغییرات فیزیکی زیادی را شامل نمی شود و هزینه های نسبتا پایینی برایتان دارد.ادامه موارد دیگر را جز به جز و بطور خلاصه بررسی میکنیم. این به این معناست که تنظیمات موتور خودرو شما بهطور دقیق بر اساس نیازها و خواستههای خاص شما انجام میشود. با ریمپ مخصوص، خودروهایی مانند پراید، پژو، یا سمند میتوانند به بهترین شکل عملکرد خود را بهبود بخشند، به طوری که قدرت و شتاب آنها به سطحی برسد که شما همیشه آرزویش را داشتید. رنو ساندرو نیز از لحاظ پلتفرم و موتور و گیربکس کاملا با ال ۹۰ اشتراک دارد، اما طراحی هاچبک آن میتواند بیشتر مورد پسند تیونینگ کاران قرار گیرد و به عنوان یک خودروی هاچبک پرقدرتتر، رانندگی هیجانانگیزتری را به کاربران خود هدیه بدهد.
بنابراین با کوچکترین مسئله در این خصوص نزد تعمیرگاه تخصصی ال نود بروید تا کارشناسان این مجموعه اقدام به ایراد و رفع مشکلات کنند. در سال 2007، لوگان با نام رنو تندر 90 در ایران توسط رنو پارس و تولید توسط پارس خودرو و ایران خودرو آغاز به کار کرد. رنو پارس یک سرمایه گذاری مشترک است، 51 درصد از آن متعلق به رنو فرانسه است. 43 درصد سهام رنو پارس به طور مشترک توسط سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران، IKCO و گروه سایپا تامین شده است. در سال 2010، پارس خودرو شروع به تولید مدل CNG تندر 90 یا تندر 90 دوگانه سوز کرد که می تواند در هر دو حالت بنزین و CNG کار کند. در سال 1394 ایران خودرو شروع به تولید تندر 90 با جعبه دنده اتوماتیک کرد.
موتور تیونینگ شده این خودرو میتواند تا 1325 اسب بخار توان تولید کند که لقب گودزیلا را کاملاً برازنده آن میکند. ضمناً هزینه و کاری که برای تیونینگ آن لازم است، چندان زیاد نبوده و انرژی زیادی از شما نمیگیرد. اگر به دنبال یک خودروی مناسب برای تیونینگ کردن هستید، نیسان جی تی آر گودزیلا را فراموش نکنید. یکی از خودروهای عجیب مسابقات اتومبیلرانی خودروی ولوو 850 با ظاهر استیشن آن است. کمتر کسی انتظار دارد این خودرو در پیستهای اتومبیلرانی حاضر شود، اما بااینحال توانسته عملکرد مناسبی از خود بر جای بگذارد.
برای تقویت هرچه بیشتر می توانید به نصب توربوشارژ روی پیشرانه کی۴ام خود فکر کنید، در این مورد هرچه همانگی موتور شما در مقابل توربو مورد استفاده بیشتر باشد قدرت بالاتر یا در مواردی قدرت ایمن تری را دریافت می کنید. همه اینها به قدرت و هزینه ای که انجام میدهید بستگی دارد.و در اخر نیازمند تقویت سیستم خنک کاری خودروی خود هستید که این کار را می توانید با تعویض رادیاتورها و یا اضافه کردن ها انجام بدهید. بدیهی است که این موارد نیز در سطوح مختلفی انجام می شود و باید گفت هرچه به قدرت بالاتری فکر می کنید نیاز به توجه و حساسیت بیشتری روی این بخش دارید. در حال حاضر پژو ۲۰۷ به عنوان یک هاچبک نسبتا زیبا میتواند گزینه مناسبی برای تیونینگ باشد. در درجه اول طراحی ظاهری این خودرو با ویژگیهای مورد پسند جوانترها کاملا مطابقت دارد و میتواند به کمک یک کیت بدنه و افزودن بال عقب، به خودرویی جذاب از نظر ظاهری تبدیل شود.
اکثر خودروهای وارداتی و تولیداتی برای آب و هوای تهران با ارتفاع 1450 متر ساخته نشده اند از اینرو کاراک تیونینگ کامپیوتر خودرو را با عملیات Ecu Remap با این شرایط سازگار می کند چرا که سوخت ایران نیز با خودرو ها سازگاری ندارد . در مرحله ای بالاتر میتوان با چیپ تیونینگ توان خودرو را افزایش داد به نحوی که برنامه ریزی خودرو را از حالت Basic درآورده و روی حالت Performance قرار داد حالتی که راندمان قدرتی از خودرو بگیریم. علاوه بر هیجان افزایش قدرت، ریمپ به بهبود کارایی موتور نیز کمک میکند. با کاهش مصرف سوخت غیرضروری، خودروی شما نه تنها سریعتر حرکت میکند بلکه مصرف سوخت آن نیز بهینهتر میشود. به این ترتیب، ریمپ میتواند رانندگی شما را به تجربهای اقتصادیتر و سرگرمکنندهتر تبدیل کند.
در ریمپ ایسیو برنامه قبلی استخراج، اصلاح شده و سپس دوباره به ECU ایسیو خودرو بارگیری می شود. کاهش دمای فن ال 90 برای بهبود کارکرد خودرو در تابستان و زمستان انجام میگیرد . برای آشنایی بیشتر با کیفیت و روند کاری ما، میتوانید به کانال رسمی ما در آپارات مراجعه کنید. در این کانال، ویدیوهایی از پروژههای انجامشده، مراحل کار و نتایج بهدستآمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این ویدیوها به شما کمک میکنند تا با دیدی بازتر، فرآیندهای تخصصی ریمپ و تیونینگ را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری از خدمات ما استفاده کنید.
در این مدل هم از دریچه گاز برقی استفاده شده است که معایبی که در بالا اشاره کردیم در مورد آن هم صدق می کند. از نکته قوت ال ۹۰ که پیشرانه آن بود فاصله می گیریم به نقطه ضعف آن که هندلینگ و پایداری و ترمز آن است می رسیم. برای بهبود وضعیت هندلینگ و پایداری ال۹۰ اگر سراغ تیونینگ سیستم تعلیق آن بروید می توانید تا حد قابل توجهی مشکلات را برطرف کنید. برای تیونینگ ال 90 در سیستم ترمز هم در قدم اول میبایست سراغ دیسکی کردن چرخ های عقب و استفاده از دیسک و لنت با کیفیک بروید که قطعا تاثیر مناسبی را میگذارد. در مراحل بالاتر می توانید سراغ بوستر های قویتر دیسک و کلیپر افترمارکت بروید که خیالتان از بابت ترمرزهای خودرویتان راحت شود.
برچسب قیمت حدود 10،000 دلار برای مدل دنده دستی و دلار برای مدل اتوماتیک است. ایران خودرو همچنین تندر 90 را با استانداردهای آلایندگی یویرو 4 یا همان Euro IV تطبیق داد. نسخه فیس لیفت خودرو تحت عنوان تندر پلاس یا تندر 90 پلاس توام با مدل فابریک به فروش میرسد.نسخه وانت نیز تندر پیک آپ یا تندر وانت نام دارد. چرا که با کوچکترین بی احتیاتی در این خصوص تمامی سیستم نرم افزاری خودرو اعم از تنظیم موتور ال ۹۰، گیربکس و سایر موارد قطعات مرتبط به ریمپ به هم می ریزد و کالیبره کردن آن کاری بسیار سخت و دشواری می باشد. توصیه ما این است که قبل از اقدام هر کاری با مشاوران ما در سایت رنوساز مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما عزیزان داده شود. از دیگر مزایای ریمپ، تنظیم پاشش سوخت است، چرا که با تنظیم و استاندارد سازی پاشش انژکتورها، مصرف سوخت شما کاهش می یابد.
این بهینهسازی باعث میشود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینههای سوخت کاهش یابد. در تنظیمات سفارشی ریمپ، تمامی پارامترهای عملکردی موتور مانند نسبت هوا و سوخت، زمانبندی جرقه و دیگر ویژگیها بهطور دقیق تنظیم میشود تا بیشترین بهرهوری از موتور حاصل شود. این تنظیمات سفارشی موجب افزایش شتاب خودرو، بهبود واکنش به پدال گاز و ایجاد حس رانندگی سریعتر و قویتر میشود. ریمپ با تغییر تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) انجام میشود که موجب بهینهسازی عملکرد موتور میشود. نتیجه این تغییرات، شتاب بهتر، واکنش نرمتر به پدال گاز و به طور کلی تجربه رانندگی بهتری خواهد بود. چه در حال سبقت گرفتن از یک خودرو دیگر باشید یا در ترافیک شهری حرکت کنید، ریمپ باعث میشود خودروی شما سریعتر و قویتر واکنش نشان دهد و شما تجربهای راحتتر و هیجانانگیزتر از رانندگی داشته باشید.
در گذشته منظور از تیونینگ اغلب تغییر شکل ظاهری خودرو بود که به آن تیونینگ بدنه نیز میگفتند. اما بهمرور که تغییرات فنی نیز رایج شد، اصطلاح تیونینگ فنی نیز وارد ادبیات مکانیک خودرو شد و افراد برای بهبود ویژگیهای فنی خود، آن را تیونینگ میکردند. در ایالات متحده، تلاش هایی برای بازاریابی نسخه های الکتریکی واگن و وانت (پیک آپ) تحت عنوان EMC E36 توسط شرکت EnVision موتور واقع در دس Moines، آیووا صورت گرفت. آنها باید توسط یک موتور asynchronous با طیف حرکتی 200 مایل (320 کیلومتر) بر هر شارژ، و دارای بیشینه سرعت 75 مایل / ساعت (121 کیلومتر / ساعت) طراحی شده است. EMC از سیستم ترمزی که قابلیت ذخیره و تجدید انرژی را داراست استفاده کرد که در تعامل با یک دکمه انتقال قدرت بدون دسته دنده به عنوان گیربکس کوپل و هماهنگ شده است. باتری را می توان از طریق یک پلاگین J1772 یا از طریق پریز برق 110 یا 220 ولت شارژ کرد.
ضمن آنکه کیا سراتو در مدل فول آپشن دو لیتری به شیفتر دنده پشت فرمان مجهز است و زمانی که قدرت زیادتری در موتور موجود باشد، قطعا تعویض دنده با این شیفترها دقت بالاتر و هیجان بیشتری به رانندگی با این خودرو میبخشد. بنابراین یکی از بهترین خودروها برای تیونینگ سراتو دو لیتری است که در بازار ایران وجود دارد و در لیست بهترین ماشین ها برای تیونینگ قرار میگیرد. کارهایی مثل تعویض کیت خروجی اگزوز، استفاده از لوله اگزوزهای استیل و فیلتر هوای اسپرت، ریمپ نرمافزاری موتور و…، از مواردی هستند که میتوانند توان بیشتری از موتور ۱.۶ لیتری رنو ساندرو بگیرند. ضمن آن که بدنه و پلتفرم محکم این خودرو قادر است توانهای بالاتر را تحمل کند و همچون ال۹۰ جزو بهترین خودروها برای تیونینگ در ایران باشد. لوگان در ماه آوریل سال 2007 در هند به عنوان همکاری با ماهیندرا راه اندازی شد که هزینه رنو را 15 درصد کاهش داد.
خودروی ال 90 یا تندر 90 یکی از بهترین محصولات فرانسوی بازار ایران است که به دلیل قدرت بالا، کابین راحت، هزینه نگهداری پایین و بدنه محکم توانسته اعتبار بالایی در بازار خودروی ایران کسب کند. سایز این خودرو و قابلیت فرمانپذیری آن، خودروی تندر 90 را مبدل به یک گزینه عالی برای مسابقات اتومبیلرانی کرده است. خودروی تندر 90 برای حضور در رقابتهای اتومبیلرانی چیزی کم ندارد، بااینحال برای بالارفتن شانس پیروزی در مقابل رقبای قویتر، میتوانید عملکرد فنی و پایداری آن را بهبود دهید. اگر طرفدار خودروی پراید هستید، خوب است بدانید که خودروی ال ۹۰ بهترین ماشین بعد از پراید است. ریمپ ایسیو یک کار حرفه ای و بسیار عالی برای کسانی است که برای ماشین خودرو ارزش قائل هستند. ریمپ ایسیو به شما کمک میکند تا ماشین خود را آپدیت و هم چنین از مشکلات احتمالی پیش رو جلوگیری کنید .
همانگونه که می دانید خودرو سازی سایپا در سال ۱۳۸۶ رنو ال ۹۰ را در بازار ایران ارائه کرد. این خودرو که با نام تندر ۹۰ هم شناخته شده است در سال ۹۰ تولید آن متوقف شد. از مزیت های این خودرو عملکرد مناسب و کیفیت بالای قطعات موتوری و گیربکس ال ۹۰ می باشد. اما در خصوص ریمپ تخصصی ال ۹۰ اینگونه می توان بیان کرد که علم ریمپ، گرفتن خروجی و توان بیشتر از موتور به وسیله کالیبراسیون می باشد. کاهش مصرف سوخت، افزایش توان و گشتاور خودرو و افزایش طول عمر پیشرانه مهمترین تاثیرات مثبتی به شمار میروند که قطعه هدرز با کیفیت در کنار ریمپ اصولی به ارمغان میآورد.
رنو تندر 90 یا همان ال90 در ایران با پیشرانه کی4ام عرضه شده، این پیشرانه توانایی تولید حدود 105 اسب بخار را در دور موتور 5750 و همچنین حداکثر گشتاوری نزدیک به 142 نیوتن متر را دارد. پیشرانه کی4ام دارای یک بلوک سیلندر چدنی و سرسیلندر آلومینیومی است که توانسته به خوبی مقاومت و کیفیت خود را طی زمان ثابت کند. اگرچه در مقابل پیشرانه های هم رده خود در ایران مورد کم لطفی قرار گرفت که می تواند دلایل خودش را داشته باشد، شاید از نظر نوع و اندازه نزدیک ترین پیشرانه به آن را پیشرانه تیوفایو پژو دانست. در ادامه به چند موردی که باعث افزایش قدرت و راندمان کی4ام می شوند را بررسی کوتاهی خواهیم کرد. ما در سهیل تیونینگ با افتخار نمونهکارهای موفقی از ریمپ ECU و تیونینگ تخصصی خودروهای ایرانی را ارائه کردهایم. تمامی مراحل کاری ما به صورت دقیق و حرفهای انجام شده و نتایج آن در بهبود عملکرد خودروها، افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کلی راندمان، مشهود است.
Dacia Logan یک خودرو ساب کامپکت است که از سال 2004 به طور مشترک توسط تولید کننده فرانسوی رنو و شرکت تابعه رومانیایی یعنی تولید شده است. این خودرو در حال حاضر در نسل دوم خود است و به عنوان یک خودروی سدان، استیشن واگن، ناچ بک و پیکاپ (وانت) تولید شده است. این خودرو در کارخانه خودروسازی داچیا در مایونوی، رومانی و در کارخانه های رنو (یا شرکای آن) در مراکش، برزیل، آرژانتین، ترکیه، روسیه، کلمبیا، ایران و هند تولید شده است. نسخه وانت (پیکاپ) نیز در کارخانه نیسان در Rosslyn، آفریقای جنوبی تولید شد. البته با ریمپ ایسیو می توان این محدودیت ها را برطرف نمود و توان و گشتاور موتور را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
بهترین تیونینگ شمال غرب کشور