راز گمشده کاشی و سرامیک فتوحی کرج
بر پایه دادههای موجود، ۷ رود دائمی (مرغاب کرون، زایندهرود، ماربر، گلپایگان، آب ونک، وهرگان، گوکان و سمیرم)، ۲۱۸ رود فصلی، ۸٬۸۱۶ چشمه، تعداد ۴۷٬۸۴۷ چاه عمیق و نیمهعمیق مجاز، تعداد ۴٬۰۵۱ رشته قنات و ۷ سد شامل یک سد بتنی (سد زایندهرود) و ۶ سد خاکی (حنا، کمانه، خمیران، آغچه، قرهقاچ و گلپایگان) در استان اصفهان وجود دارد. ↑ «به رغم تکذیب قوه قضائیه، خانواده اسفندانی بر «بیگناهی خون ریخته شده» دخترشان تأکید کردند». ↑ هنر میناکاری در ایران. محلی را در اراضی موقوفهٔ سید ولی، که در آخر بازار کفاشها واقع و مدرسهٔ خرابه و قبرستان مسلمین بود، برای ساختمان بانک در نظر گرفتند. ارتفاع سازه در بلندترین نقطه آن در بالای سقف ایوان نسبت به محل استقرار پایههای سازه، ۷۵ متر و محیط بیرونی سازه ۲۰۱ متر طول دارد؛ ضمن اینکه خود سازه طاقی در محل تلاقی قوسیها، دو بخش شمالی و جنوبی به صورت نقاب دارد که طول آن از شمال تا جنوب نقابها ۱۱۰ متر است. با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در استان کرمانشاه، صنایع تبدیلی مواد غذایی در این استان به وجود آمده است. فهرست صنایع دستی ایران فهرست آن دسته از صنایع دستی است که در ایران تولید میشوند. چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹ تعداد ۸ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی به عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، عرضه شد.
در این مسابقه هیچکدام از طرحها نتوانست نظر هیئت داوران را تأمین نماید. در سال ۱۳۶۹ یکی از طرحها برای ساخت این مصلا برگزیده و کار ساخت پس از آن آغاز شد. کاغذ سمرقندی: یکی از معروفترین و مرغوبترین کاغذهای مورد مصرف در طول سدههای میانی دوران اسلامی که در شهر سمرقند ساخته میشد. همچنین این سازه طاقی شکل، از انتهاییترین نقطه بزرگترین پایه در سمت شرق تا انتهاییترین نقطه پایه غربی آن، ۱۱۰ متر طول دارد. ارتفاع ایوان بزرگ مصلی ۷۲ متر به عدد شهدای کربلا و ارتفاع گنبد مسجد جامع ۶۳ متر به عدد سالهای عمر محمد پیامبر اسلام است. شرکت کنندگان خارجی از کشورهای ژاپن، سوریه، پاکستان و هلند در مسابقه کاشی به عمل آمدن به رقابت پرداختند. مصلای تهران با مساحت ۶۳ هکتار (۶۳۰ هزار مترمربع)، دارای یک معماری ایرانی-اسلامی است و پس از حرم امام رضا در شهر مشهد، دومین مسجد بزرگ جهان از نظر مساحت به حساب میآید. در نهایت طرح آقای مؤیدعهد به عنوان طرح ساخت "مصلای امام خمینی تهران" انتخاب و مورد تأیید مجدد قرار گرفت و ترسیم پلانها و برشهای جدیدی از طرح و نیز ساخت ماکت مجموعه در دستور کار معمار طرح قرار گرفت.
ایوان مرکزی مصلای تهران واقع در جبهه جنوبی این بنا، سازهای فلزی ـ بتنی عظیمی است که نمای کلی آن از بالا، شبیه «کلاه خود» سربازان ایران باستان طراحی شده، اما در دل خود ظرافتها و طرحهای معماری اسلامی با نقوش اسلیمی متعدد را به همراه دارد. مصلّای امام خمینی یا مصلای بزرگ تهران مجموعهای از بناها و فضاهای لازم برای حضور جمعیتهای میلیونی و برگزاری مراسم عبادی، سیاسی، اجتماعی و انجام فعالیتهای متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری نظیر برگزاری نمایشگاههای بزرگ فرهنگی، کلاسهای آموزشی و… ۵ ورودی اصلی که بنامهای باب رسولالله، باب امیرالمؤمنین، باب فاطمه الزهرا، باب امام حسن، باب امام حسین نامگذاری شدهاند. بایگانیشده از اصلی در ۴ ژوئیه ۲۰۱۹. در این مسابقه ۳۶ شخصیت حقیقی و حقوقی، از داخل و خارج ایران شرکت کردند. علاوه بر این، در داخل شهر نیز، بزرگراههای کمربندی، کمربندی میانی و چایکنار نیز، از مسیرهای اصلی شهر به حساب میآیند. ارتفاع این گلدستهها ۱۴۰ متر بوده و داخل گلدستهها، پلههای مارپیچ طراحی شده که از میان آنها آسانسور عبور میکند. ایوان بزرگ میان مسجد جامع و گلدستههای اصلی به صورت پوستهای به ارتفاع ۷۲ متر و دهانه ۱۱۰ متر طراحی گردیده است. آنها ابتدا قطعات هر بخش از پایههای قوسی شکل را در اندازههایی مشخص مونتاژ کرده و سپس با جرثقیل ۴۵۰ تنی به ارتفاع بیش از ۱۰۰ متری از سطح زمین منتقل میکنند، همه این قطعات با پیچ و مهره به یکدیگر متصل میشوند و کوچکترین اثری از جوشکاری در این مرحله دیده نمیشود.
ساغَند، روستایی از توابع بخش خرانق شهرستان اردکان در استان یزد ایران است . نقاب جلویی به عنوان نوک سازه و نقاب عقبی نیز به شکل نوک تیز بوده و به عنوان بخش عقبی این کلاهخود طراحی شده است. در سال ۱۳۶۹ با تعیین گروه جدیدی از مهندسین، مجدداً به بازنگری طرحهای مختلف ارائه شده قبلی پرداخته شد و در نهایت جزوهای پیرامون طرحهای ارائه شده در مسابقه، تهیه و به استحضار رهبر انقلاب رسانده شد. به موازات فعالیتهای اولیه انجام شده در سال ۱۳۶۱ برای تملک اراضی، به منظور تهیه طرح معماری مصلی، از چند نفر از مهندسین مجرب برای تشکیل کمیسیون طرح و برنامه مصلی، دعوت شد. در ۲۹ دی ۱۳۶۴، در فراخوانی از طریق سخنگاه نماز جمعه، از طراحان باتجربه و واجد شرایط، برای شرکت در مسابقه تهیه طرح مصلی، دعوت شد. موقعیت مصلی در گسترده شهر تهران از دیدگاههای متفاوتی نظیر دسترسی راحت، نزدیک بودن به جمعیت میلیونی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه پس از ارزیابی گزینههای مختلف، اراضی عباسآباد جهت اجرای طرح مصلی مناسب تشخیص داده شد و نتیجتاً محل مذکور به مرکز ثقلی نمادین و مظهر و سمبل اصلی شهر تهران مبدل خواهد شد.