انواع هدایت سنج

سیستم راهنما یک وسیله مجازی یا فیزیکی یا گروهی از دستگاه ها است که یک فرایند راهنمایی را برای کنترل حرکت یک کش

توسط HASHTADONOH در 12 اردیبهشت 1399
سیستم راهنما یک وسیله مجازی یا فیزیکی یا گروهی از دستگاه ها است که یک فرایند راهنمایی را برای کنترل حرکت یک کشتی ، هواپیما ، موشک ، موشک ، ماهواره یا هر وسیله جابجایی دیگر استفاده می کند. راهنمایی فرایند محاسبه تغییرات در موقعیت ، سرعت ، نگرش و / یا میزان چرخش یک شیء در حال حرکت است که برای پیروی از یک مسیر خاص و / یا مشخصات نگرشی مبتنی بر اطلاعات در مورد وضعیت حرکت جسم مورد نیاز است. [1] [2 ] [3] سیستم هدایت معمولاً بخشی از سیستم راهنمایی ، هدایت و کنترل است ، در حالی که پیمایش به سیستمهای لازم برای محاسبه موقعیت فعلی و جهت گیری بر اساس داده های سنسور مانند آنهایی که از قطب نما ، گیرنده های GPS ، Loran-C ، ردیاب های ستاره ، اندازه گیری اینرسی اشاره دارند. واحدها ، ارتفاع سنج ها و غیره. خروجی سیستم ناوبری ، راه حل ناوبری ، ورودی برای سیستم هدایت است ، از جمله سایر موارد مانند شرایط محیطی (باد ، آب ، دما و غیره) و مشخصات خودرو (یعنی جرم ، کنترل در دسترس بودن سیستم ، ارتباط سیستم های کنترل با تغییر بردار ، و غیره). به طور کلی ، سیستم راهنما دستورالعمل های مربوط به سیستم کنترل را محاسبه می کند ، که شامل محرک های شیء (به عنوان مثال ، راننده ها ، چرخ های واکنش ، فلپ های بدن و ...) می باشد که قادر به کنترل مسیر پرواز و جهت گیری شیء بدون مستقیم یا کنترل مداوم انسان. یکی از اولین نمونه های یک سیستم هدایت واقعی ، نمونه ای است که در V-1 آلمان در طول جنگ جهانی دوم استفاده می شود. سیستم ناوبری شامل یک ژیروسکوپ ساده ، یک سنسور هوایی و یک ارتفاع سنج بود. دستورالعمل ها شامل ارتفاع هدف ، سرعت هدف ، زمان سفر و زمان قطع موتور بودند. سیستم هدایت دارای سه زیر بخش اصلی است: ورودی ، پردازش و خروجی. بخش ورودی شامل سنسورها ، داده های دوره ، پیوندهای رادیویی و ماهواره ای و سایر منابع اطلاعاتی است. بخش پردازش ، متشکل از یک یا چند CPU ، این داده ها را یکپارچه می کند و تعیین می کند که در صورت وجود ، چه اقدامات برای حفظ یا دستیابی به عنوان مناسب ضروری است. این سپس به خروجی هایی که مستقیماً می توانند بر روی سیستم تأثیر بگذارد تغذیه می شود. خروجی ها ممکن است با تعامل با دستگاه هایی مانند توربین ها و پمپ های سوخت ، سرعت را کنترل کنند ، یا با فعال سازی آیلرون ها ، رادرها یا سایر وسایل ، مستقیماً مسیر را تغییر دهند. در ابتدا سیستم های هدایت اینرسی برای موشک ها توسعه داده شد. رابرت گدارد ، پیشگام موشك آمریكا ، با سیستم های ژیروسكوپی بدلی آزمایش كرد. سیستم های دکتر گدارد مورد توجه بسیاری از پیشگامان معاصر آلمانی از جمله ورنر فون براون بود. این سیستم ها با ظهور فضاپیماها ، موشک های هدایت شونده و هواپیماهای تجاری به کاربرد گسترده تری وارد شدند. تاریخ راهنمایی ایالات متحده در حدود 2 انجمن مجزا متمرکز است. دیگری از آزمایشگاه پیشرانش جت Caltech و NASA رانده شد ، دیگری از طرف دانشمندان آلمانی که راهنمایی اولیه موشک V2 و MIT را توسعه داده اند. سیستم GN&C برای V2 نوآوری های بسیاری را ارائه داد و پیشرفته ترین سلاح نظامی در سال 1942 با استفاده از راهنمایی حلقه بسته خود محور بود. V2s اولیه 2 ژیروسکوپ و شتاب سنج جانبی جانبی را با یک کامپیوتر آنالوگ ساده برای تنظیم آزیموت برای موشک در پرواز به کار گرفت. برای کنترل پرواز از سیگنالهای رایانه ای آنالوگ استفاده شد. فون براون تسلیم 500 تن از دانشمندان برتر موشکی خود ، به همراه برنامه ها و وسایل نقلیه آزمایش را به آمریکایی ها ارائه داد. آنها در سال 1945 به Fort Bliss ، تگزاس رسیدند و متعاقبا در سال 1950 به هانتسویل ، آل منتقل شدند (زرادخانه ردستون). [4] [5] اشتیاق فون براون پرواز بین سیاره ای فضایی بود. با این حال مهارت و تجربه فوق العاده رهبری وی با برنامه V-2 ، وی را برای ارتش آمریكا ارزشمند ساخت. [6] در سال 1955 تیم Redstone انتخاب شد تا اولین ماهواره آمریکا را به مدار خود بکشاند و این گروه را در مرکز فضای نظامی و تجاری قرار دهد. آزمایشگاه پیشرانه جت تاریخ خود را از دهه 1930 ردیابی می کند ، زمانی که استاد کالتک تئودور فون کارمن کارهای پیشگام در پیشران موشک را انجام داد. با تأمین نیروی ارتش ارتش در سال 1942 ، تلاشهای اولیه JPL در نهایت فناوریهایی فراتر از آیرودینامیک و شیمی سوخت را شامل می شود. نتیجه تلاش ارتش ، پاسخ JPL به موشک V-2 آلمانی به نام MGM-5 Corporal بود ، اولین بار در ماه مه سال 1947 پرتاب شد. در 3 دسامبر سال 1958 ، دو ماه پس از ایجاد سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) توسط کنگره ، JPL از صلاحیت ارتش به آن آژانس فضایی جدید غیرنظامی منتقل شد. این تغییر به دلیل ایجاد گروه متمرکز نظامی ناشی از تیم V2 آلمان بود. از این رو ، با شروع در سال 1958 ، ناسا JPL و خدمه Caltech در درجه اول به پرواز بدون سرنشین متمرکز شدند و با چند استثنا از برنامه های نظامی دور شدند. جامعه اطراف JPL نوآوری فوق العاده ای در زمینه های ارتباطات از راه دور ، اکتشافات بین سیاره ای و نظارت بر زمین (از جمله مناطق دیگر) به راه انداخته است. [7] منبع : http://tajhizyar.com/lab-equipment/conductometric/ انواع هدایت سنج
آخرین مطالب