تیغهها و رینگهای پیستون GSP Zborovice
که از تفاوت های مهم پیستون موتورهای دیزلی در مقایسه اهمیت موتور های بنزینی همین دستور هست . علت مرسوم پیدایش همین مشکل ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در قسمت سر بزرگ یا این که ریز شاتون هست ( ولی در موتورهای کوچکی که از این جور بیرینگها به کار گیری می شود زیرا اکثر اوقات موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ به کارگیری می کنند یا این که یاتاقانهای بی آلایش plain bearing ) یا این که این که حلقه پیستونها شکسته شده و یا خار حافظ گژن پین رها می شود و همین اختلال را بوجود می آورد. این پیستون ها نسبت به پیستون موتورهای بنزینی اساسی قطر دوچندان تر و اندازه بزرگ تر قیمت پیستون تیوفایو می باشند . 3- حیاتی تولید ترک های (I,U,T) رخ در دامنۀ پیستون که اصلی شیار های افقی و عمودی هستند، می توان از انبساط پیستون خودداری کرد. پس از خودرو کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خاصیت مناسب را پیدا نماید . فاصله فی مابین دو حاشیه حلقه پس از کارگزاری آن در سیلندر را دهانه رینگ می نامند که باید دارای فیلر مناسب اندازه گیری شود تا از مطلوب بودن آن اطمینان حاصل کرد . پس از همین سطح بر روی بخش اعظمی از پیستون ها را حیاتی لایه نازکی از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند . این حلقه ها از چدن ساخته می شوند چون این فلز حساسیت کمی نسبت به گرما از خویش نشان می دهد و قابلیت ارتجاعی مهربانی از خود نشان می دهد . انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر که دمای تحت تری دارد. این رینگ روغن مازاد را از جداره سیلندر پاک کرده و آن را به کارتر برمیگرداند. یک سری شیار در نصیب سر پیستون قرار دارااست که محل نصب حلقه های آن میباشد و فضای بالای پیستون را نسبت به محیط ی کارتر آب بندی می کند. رینگ ها در یک نقطه بریدگی دارند در سرانجام می توان آن ها را به جهت کارگزاشتن بر روی پیستون باز کرده و بعد از آن در زمان قرار دادن پیستون در سیلندر آن ها را عده کرد. ترک گژن پین: همین بخش محل قرار دادن گژن پین است. گهگاه یک حلقه روغنی نیز در شیاری پایینتر از شکاف گژن پین تعبیه میشود که خودداری از نشر روغن کاملتر صورت گیرد. عدم بده بستان به موقع روغن موتور منجر اشباع شدن روغن از کربن و باقی گذاشتن رسوبات کربنی بر بر روی قطعات موتور می گردد.