موتور زانتیا 2021 ·

تیونینگ و ریمپ زانتیا سیتروئن - Citroën Xantia که دارای دریچه گاز برقی است برای افزایش سرعت و شتاب - برداشتن ک

توسط HASHTADONOH در 10 شهریور 1400

تیونینگ و ریمپ زانتیا سیتروئن - Citroën Xantia که دارای دریچه گاز برقی است برای افزایش سرعت و شتاب - برداشتن کاتاف خودرو و کاهش دمای روشن شدن فن و مصرف سوخت انجام میشود . شتاب صفر تا صد این موتور 9/5 ثانیه و همچنین مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت زانتیا به ترتیب 7 لیتر در هر صد کیلومتر و 203 کیلومتر بر ساعت است. XUM با میانگین مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در 100 کیلومتر نوید هیجانی نسبتا کم هزینه را با بنزین 1000 تومانی به شما خواهد داد. اساس پیدایش سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک برای ایجاد نرمی تعلیق و راحتی بالای سرنشینان بدون کم کردن از میزان تعادل و قابلیتهای دینامیکی و مانور خودرو بودهاست. بهعلاوه بهدلیل همه مواردی که گفته شد، بازار دست دوم آن هم رونق چندانی ندارد و بهعلت استهلاک بالا، پیدا کردن زانتیای دست دوم سالم سخت است. ضمن اینکه ردیاب امکانات دیگری از جمله هشدار سرعت غیرمجاز،هشدار دزدیدن باطری خودرو، خاموش کردن خودرو از راه دور،هشدار ورود و خروج از دیواره جغرافیایی و… در ایسیو زانتیا سیتروئن - Citroën Xantia - پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی ، میزان اکسیژن ورودی و تغییرات دریچه گاز تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و سرعت اولیه و افزایش قدرت ۲۰ تا ۴۰ درصد موتور زانتیا همراه می باشد.

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. خبری از سانروف و سیستم پایداری در آوانته نبود. در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سامانه تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. این عنصر از نوع سوییچی می باشد و درون آن از سه جفت میکروسوییچ استفاده شده است که تحت تاثیر فشار گاز کولر باز و بسته می شوند. برای داشتن یک ردیاب حرفه ای ظرفیت باتری، چیپست مورد استفاده و کیفیت قطعات روی برد اهمیت بالایی دارد به همین دلیل آکیتا محصولی با کیفیت بسیار بالا ارائه کرده که تجربه بسیار جذابی را برای کاربران ایجاد کند. در این طرح با استفاده از روش مهندسی معکوس و لحاظ نمودن بعضی از تغییرات در … با اینکه پژو پارس ELX در ظاهر تفاوت کمی با پارس معمولی دارد ولی در زیر پوسته تفاوت این دو خودرو بیشتر است.

پژو پارس ELX موتور زانتیا به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری موسوم به XU7 L4 مجهز است که میتواند 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال دهد. موتور 1.8 لیتری ELX با اینکه هم حجم با موتور 1.8 لیتری XU7 پارس معمولی است اما به دلیل داشتن سرسیلندر 16 سوپاپ خود با طراحی دو میل سوپاپ در بالا (DOHC) میتواند قدرت و گشتاور بیشتری به میزان 110 اسب بخار و 155 نیوتن متر تولید کند. واشر سرسیلندر زانتیا ۱۸۰۰ یا پارس ELX الدورا ساخت ایران و یکی از با کیفیت ترین و مناسب ترین قیمت این محصول در بازار می باشد. این مدل با دارا بودن نسبت نیرو به وزن ۶۸۱ اسب بخار برای هر تن وزن یکی از قدرتمندترین خودروهای مسابقه در زمان خود بود. از دیگر معایب آن میتوان به استهلاک بالا، ظاهر ساده و قدیمی، کمیاب و گران بودن قطعات یدکی و ورود سر و صدای موتور و محیط به کابین اشاره کرد. وجود دارد که به علت یونیت فن دار بودن زانتیا و عدم ساپورت ایسیو از ناک سنسور انجام عمل فوق توصیه نمیشود.

باسلام دوستان گرامی من 7 دستگاهelx ای آل ایکس از مدل 89 تا 92 موتور زانتیا داشتم .واقعا ماشین محشری است ولی به دلیل عدم تولید از رونق افتاده ، پیشنهاد من در شرایط فعلی پارس ال ایکس موتور tu5 کلاس 28512 جدید است . لوازم یدکی موتور و گیربکس زانتیا به دلیل مشکلات تحریمی و کمبود تقاضا برای آنها کمی نایاب و ارزش مند هستند. قایق و لوازم جانبی. موتورسیکلت و لوازم جانبی. تعدادی واشر سر سیلندر زانتیا 2000 قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو تهران رباط کریم خرید و فروش زیر قیمت بازار با لوازم پژو هم تعویض میگردد. بازار امروز خرید و فروش خودرو … مزایا و معایب زانتیا موضوع این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک است که قصد داریم به بررسی این محصول فرانسوی که به مدت 9 سال توسط شرکت سایپا تولید شده و در بازار ایران به فروش رسیده است، بپردازیم. زانتیا در سال ۱۹۹۷ در تست تصادف مؤسسه یورو انسیایپی زانتیای فاز یک (قبل از فیس لیفت) توانست یک و نیم ستاره از ۵ ستاره ایمنی سرنشینان در تصادفات را کسب نماید و در کلاس خود از نظر ایمنی هم رده بامو سری ۳ (ای۳۶) با یک و نیم ستاره و پائینتر از مرسدس-بنز کلاس-سی (دبلیو۲۰۲) با دو ستاره ایمنی قرار گرفت.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن